A múlt hétvégi Kanadai Nagydíjon hivatalosan is bejelentették, hogy a holland sörgyártóóriás, a Heineken a Forma-1 hivatalos partnere lett, a pálya menti reklámok mellett pedig több futam névadó szponzora is lesz.

Bár a Heineken nagy hangsúlyt kíván fordítani az ittas vezetés elleni kampányra, az Európai Alkoholügyi Szövetség (Eurocare) a bejelentés kapcsán nyílt levélben fordult az Európai Unióhoz, valamint az ENSZ közlekedésbiztonsági nagyköveti posztját is betöltő FIA-elnökhöz, Jean Todthoz, amelyben a Forma-1-es alkoholreklámok teljes betiltását sürgetik.

„A Forma-1-nek fel kellene tennie a kérdést, hogy motorsport vagy alkoholmárka-cirkusz akar-e lenni. Ha a sportág és az italgyártók felelős szereplőként akarnak feltűnni, akkor fél kellene bontani ezt az üzletet, az F1-ből el kellene távolítani az alkoholszponzorációt. Szeretnénk, ha komolyan vennék ezt a kérdést és megfontolnák az ilyen szponzori szerződések felmondását, ahogyan azt a dohánytermékek esetében is tették. Szeretnénk emlékeztetni arra, hogy az ittas vezetés az egyik fő közúti halálok, ezért aggasztó, hogy a Forma-1 most kapcsolatot teremt a vezetés és az alkoholtermékek között” – írta a szervezet nevében az Eurocare főtitkára, Mariann Skar.

A Heineken mellett a Forma-1 hivatalos partnere a Johnny Walker, a McLarennél jelen van a Chandon, a Williamsnél a Martini, a Force Indiánál a Smirnoff vodka, a Ferrarinál a Sinhga sör is.

A dohányreklámokat nagyjából tíz évvel ezelőtt, fokozatosan vezették ki a Forma-1-ből az EU nyomására.