Miután az elmúlt egy-két napban a csapatok, pilóták és az újságírók befutottak Bakuba és körbejárták, saját szemükkel megvizsgálták az Európa Nagydíjnak otthont adó új utcai pályát, felmerült, hogy az igen gyors, néhol nagyon szűk, végig betonfalakkal övezett, bukótereket nélkülöző versenyhelyszín igen veszélyes lehet. Hibák, balesetek esetén törnek majd az autók.
A Force Indiá-s Sergio Perez az egyik legnagyobb kihívást jelentő F1-es pályaként jellemezte a bakuit.
„Ez jelenti a legnagyobb kihívást. Itt alig-alig fér bele a hibázás. Ha itt hibázik valaki, akkor másodperceket veszt, ha nem eleve a falban végzi. Olyan, mint Moncao, de gyorsabb. Kívülről, a szimulátoros munka és a bejárás alapján nagyon nehéznek látom.
„Ez a pálya kiemelkedik a naptárból. Nagyon nem megszokott. A kanyarok, a falnak csapódás rizikója. De tetszik, versenyzőként ez igazi kihívás. Mindannyian élvezzük, a többség szeretni fogja ezt a pályát.”
Ugyan a legszűkebb pontján mindössze 7,6 méter a pálya átmérője, másutt 13,5 méter, és egy 2,2 km hosszú egyenes is van, Perez mégsem hiszi, hogy könnyű lesz előzni.
„Nagyon is nehéz lesz. Bár itt van az idény egyik leghosszabb egyenese, nem lesz könnyű előzni. Ezzel együtt nagyon tetszik, Tilke (Hermann, tervező) és Charlie (Whiting, versenyigazgató, FIA-megbízott) jó munkát végzett, igazi versenyzői pálya. Itt nem lehet hibázni, de ez tetszik, erről kéne szólnia az F1-nek.”
A pályát tervező Tilke visszautasította, hogy túl veszélyes lenne a versenyhelyszín.
„A kanyarok gyorsak, de simák, a falak pedig puhák, ugyanazt a technológiát alkalmaztuk, mint az amerikai oválpályás versenyeken. Ami a bukótereket illeti, az az FIA-n múlik. Elküldték Charlie-t, ő pedig keményen dolgozott a biztonságon.”