Nehéz lehet Rolls-Royce-t tervezni. Az emberek elvárják a márkától, hogy minden autójukban benne legyen a dicső múlt teljes lenyomata, úgy viszont nehéz előre haladni, ha folyton hátrafelé sandít az ember.
A Vision Next 100 megalkotásakor tudatosan nem foglalkoztak a hagyományokkal, állítják a Rollsnál, inkább azt akarták megmutatni, milyen iszonyatosan innovatív a márka.
A 103EX kódnéven futó tanulmány ennek megfelelően valódi jövőbe tekintő fantázia álomautó, amelynek esélye sincs a megvalósulásra. Valójában ez így is van rendjén, mert a mindennapokban senkinek nem kellhet egy ilyen agyrém, de mégis: soha nem készült még olyan csodálatosan vernegyulás steampunk luxusautó, mint ez a RR.
A Rolls-Royce esetében a jövőbe tekintés is nehezebb, mint egy mezei márkánál. hiszen nem elég a technológia terén bedobnia gyeplőt a lovak közé, hanem meg kell álmodni, 100 év múlva milyen kívánságai lesznek a felső tízezernek, és azokra milyen válaszokat lehet adni. Ehhez képest az autó minden részlete a múltra emeli poharát – de majd meglátod.
Személyes jövőkép
A Vision Next 100 napjaink egyedi építésű Rolls-Royce-ainak a hagyatékát emeli négyzetre. Jelenleg megválaszthatjuk a burkolóanyagokat, színeket és kárpitokat, de a jövőben a karosszéria formájáról is mi döntünk – adva lesz egy környezettudatos gyártású, nulla károsanyag-kibocsátású padlólemez, és az kerül rá, amit akarunk. Tényleg.
Könnyed utazás
Emily, a szárnyas múzsa után megjelenik a Rolls-Royce fedélzetén Eleanor, a beszélő szellem. Mesterséges intelligenciával felvértezett személyi titkár ő, aki megtervezi az utazást, előhozza a kocsit a garázsból, tanácsokat ad érkezés előtt (pl. hogy viselkedjünk a maláj trónörökös társaságában, Tudom, legtöbbünk számára ez nem releváns, de legtöbbünknek nincs is Rolls-Royce-unk.)
Van viszont helyette kormánykerekünk, ami a Rolls Vision Next 100-ból hiányzik. Minek is, az autonóm rendszerek megoldanak mindent, a tulajdonos meg úgyis utazni akar, nem vezetni.
Nagyszerű menedék
A viktoriánus időkben, na akkor még volt kellem, elegancia, A jövőben is lesz, ígéri a Rolls. Az ajtók hátrafelé nyílnak, a tető felemelkedik, a küszöbből pedig lépcső nyílik le, hogy büszkén, emelt fővel foglalhassunk helyet a kocsiban, éljenző alkalmazottaink sorfala előtt. Az utastérben a legnemesebb ( = legdrágább) anyagok alkotnak szinte puritán egyszerűségű légkört. Kézzel faragott fapanelek, hatalmas kijelzők, kanapé méretű ülések – pontosabban egy darab kanapé, amit selyemmel és gyapjúval borítottak. A padló szintén gyapjú, méghozzá kézzel horgolva.
Első ülések nincsenek, az autóból teljesen hiányzik minden, a vezetés folyamatához köthető elem. A szélvédő alatt a tűzfalat egy hatalmas, áttetsző kijelző borítja, amelyen kívánságra (Eleanor, drágám, az esti gála programját legyen olyan kedves!) a legkülönfélébb információk jeleníthetők meg. Az időt azonban továbbra is mechanikus kronográf mutatja, mert steampunk.
Stílusos érkezés
Hat méter: ez az egyetlen ziccer, amit a Rolls-Royce kihagyott. A Vision Next 100 mindössze 5,9 méter hosszú, annak viszont jelentős részét a gigantikus orr teszi ki – mintha egy rajzfilmet néznénk, az autó csak érkezik, érkezik, érkezik…
Emily-t európai üvegműves mesterek faragták ki, pici talpa alatt átértelmezett hűtőmaszk meredezik, az autó kísérleti jellegére piros színű RR embléma utal. Az orrból fény sugárzik ki az útra, ha az ötvenes években az ős-Batman ezt láthatta volna…
Kérdés persze, hogy minek a hosszú orr, ha amúgy is villanymotorok hajtják a katamarán hajókra emlékeztető kocsit? Nos, ide került a csomagtartó.
Persze nem akárhogy: méretre szabott, névre (jelen esetben Charles Stewart Rolls és Frederick Henry Royce nevére) szólóbőröndöket illeszthetünk a maguktól előbújó rögzítőelemekre. Így aztán az utastér mögötti traktust kedvükre alakíthatták a tervezők, sutba dobva minden praktikus megfontolást.
Ennyi extravagancia mellett a keréktárcsák sem lehetnek hétköznapiak: 65 darab alumínium lemezből állították össze mindegyiket, a gázturbinaszerű megjelenés magyarázatot sem igénylő módon teremt kapcsolatot a RR repülőgép-ipari érdekeltségével.