Az Európa Nagydíjon a tizedik helyről az ötödikig jutott előre Lewis Hamilton, amikor elakadt, és szinte kétségbeesetten kérdezgette versenymérnökétől, hogy mihez kellene nyúlnia a teljesítményt vesztő autóban. A Mercedes a szabályok szerint járt el, közölték Hamiltonnal, hogy nem tudnak segíteni, egyedül kell megoldania a problémát.

„Fogalmam sem volt, mi romlott el” – mondta Hamilton. „Mintha lett volna 16 különböző motormód, egyenként húszféle beállítással. Nem tudom, mi volt, nem volt motorerőm.”

„Nem csináltam semmit, megjavult magától. Aztán letekertem a motort, mert 14 másodperc volt a hátrányom a hozzám legközelebbi pilótával szemben, és mögöttem sem volt senki. Inkább kíméltem a motort, hogy tovább tartson.”

„Őszintén szólva nem látom a rádiótilalom értelmét. Az FIA tette ennyire műszaki központúvá az F1-et, 100-200 különböző beállítás között nehéz kitalálni, mi a probléma.”

„Kár, hogy nem tudtam versenyezni. Akartam, és ha sikerült volna megoldanom a hibát, benne lehettem volna a show-ban, és elkaphattam volna a srácokat előttem.”

Toto Wolff csapatfőnök szerint mindkét Mercedesszel gond volt a versenyen, de Rosberg hamarabb feltalálta magát. „Mindkét autónál gondunk volt a kapcsolók konfigurációjával” – fogalmazott Wolff.

„Volt egy megoldási módja ennek a hibának, de nem kommunikálhattuk a pilóták felé. Lewisnak eltartott egy ideig, amíg újraindította a rendszert.”

„Nico már korábban változtatott a kapcsolókon, aztán visszaállította néhány körrel később. Lewis is próbálta kitalálni, mi lehet a gond, de 12 körig tartott számára.”