Nem teljesíti az észak-amerikai borulásos ütközésvédelmi előírásokat, ezért az USA piacán nem lesz kapható az a napelemes opció, amely megnöveli az elektromos üzemű hatótávolságot, és ezzel akár 10 százalékkal javíthatja a hálózatról tölthető Prius Plug-In modell üzemanyag-fogyasztását.
A probléma abban rejlik, hogy a tengerentúlon szilánkmentesen törő plexibe kellene ágyazni a Kyocera által szállított szolárcellákat, a Toyota azonban jelenleg nem rendelkezik az ehhez szükséges technológiával, így a napelemek egy rétegnyi biztonsági üveg alatt teszik a dolgukat, akár álló helyzetben is.
A japánok azonban nem adják fel, és ígérik, hogy még a most bevezetett modell életciklusa során megoldást találnak a kihívásra, hiszen például pont a környezetvédelmi szempontból legérzékenyebb Kalifornia déli területein bőséges napsütéssel számolhatunk egész évben.
A napelemek nem csak álló helyzeti akkumulátortöltésre szolgálnak, de menet közben is táplálnak különböző fogyasztókat, így hozzájárulnak az energiagazdálkodás optimalizálásához.
Egyelőre nem tudni, feláras extraként lép-e piacra a szolártető, vagy alapáron kínálják majd a Prius PHEV-hez.
A hetedik éve fejlesztett technológia később már Toyota hibrideken is megjelenhet.