A tapasztalatok szerint a főleg Franciaországban és Németországban nagy területeket érintő árvizek után sokan próbálnak túladni vízkáros gépkocsijukon. Szakértők szerint a vízkáros gépkocsik az árvíz levonultával rövid időn belül megjelennek a kereskedésekben és a hirdetésekben.

Az AAA Auto a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának (KEKKH) adataira hivatkozva azt írta, hogy 2015-ben Magyarországon összesen 153 495 külföldről behozott használt gépkocsit helyeztek forgalomba, az idei év első öt hónapjában pedig ez a szám eléri a 71 954-et.

A származási országok között túlsúlyban van Németország és Franciaország – mindkét országban több helyen, nagy közúti forgalmú városokban is rekordáradások voltak az elmúlt hetekben. A különféle elektronikus eszközökkel és biztonsági rendszerekkel felszerelt modern gépkocsik hajlamosabbak a meghibásodásra, különösen, ha a motor feletti szintig vízben álltak.

A vízkáros gépkocsik elektronikus rendszerei gyakorlatilag bármikor felmondhatják a szolgálatot, és a fokozott korrózió miatt a külső részeknél is károsodás léphet fel. A csomagtartóban vagy a szőnyeg alatt jelentkező korrózió és kellemetlen szag is gyakran árulkodó jel.

A használatautó-vásárlóknak feltétlenül ki kell kötniük, hogy az adásvételi szerződésben szerepeljen rendelkezés a gépkocsi vízkármentességéről, hogy később, szükség esetén kártérítést követelhessenek. Az AAA Auto szerint a vízkáros autókat gyakorlatilag lehetetlen értékesíteni a származási országokban, ezért exportálják őket például Magyarországra és a környező országokba.