A héten Torinóban zajlik a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) sportkonferenciája, amelyen az autóversenyzés különböző szereplői tartanak előadásokat, vesznek részt beszélgetéseken.

A Ferrari technikai főnöke, James Allisontól az egyik ilyen beszélgetésen azt kérdezték, az új, turbós V6-os hibrid erőforrások 2014-es bevezetése óta mekkora jelentősége van a motoroknak a Forma-1-ben.

„Jelenleg olyan 20:40:40 – amiből a 20 a versenyző, és a másik kettő osztozik a fennmaradó részen”- mondta a mérnök.

Bár a 2017-es szabályváltozások elsősorban az autók aerodinamikai hatékonyságát növelik majd, Allison szerint nem borul fel teljesen az arány: „A jövő évben az aerodinamika, a kasztni hangsúlyosabb szerepet kap, de nem túlzottan, az erőforrás a következő szezonban is végtelenül fontos lesz.”