A svédországi E16-os autópálya egy 2 kilométeres szakaszát alakították át, hogy a trolikhoz hasonló elven egy felső vezetékkel és a kamionra szerelt áramszedővel biztosítsák az áramot a hibrid kamionok számára ezen a rövidke távon, így azok teljes mértékben villanyos hajtással haladhatnak itt.

„Az elektromos utak révén egy lépéssel közelebb kerülünk a fosszilis üzemanyagoktól mentes közlekedéshez, és ahhoz, hogy nullára csökkentsük a széndioxid-kibocsátás mértékét. Ez az egyik módja annak, hogy környezettudatos közlekedést teremtsünk a már meglévő úthálózaton” – fogalmazott Lena Erixon, a Trafikverket igazgatója.

1280Eltérően az elektromos autóktól, a kamionok esetében még messze van a megoldás azzal kapcsolatban, hogy teljes mértékben ki tudják iktatni a belső égésű motorokat, hiszen teljesen más igénybevételnek vannak kitéve, mint a személygépjárművek, ahol még szintén problémát jelent a hatótáv és a néhol igencsak ritka töltőállomás hálózat, valamint az órákig tartó töltési idő. A teszteket 2018-ig végzik a svédek, a kormány célja viszont kevésbé merész, mint a norvégoké. Céljuk, hogy 2030-ig ki tudjanak alakítani egy üzemanyag nélküli járműflottát.