A 2016-os Osztrák Nagydíjra a szervezők a kanyarkiszélesítés megakadályozására több ponton is új, sárga színű „hurka” kerékvetőket szereltek fel, amik azonban nem arattak nagy tetszést a versenyzők körében.

Leginkább a Red Bull-os Max Verstappen fúj rájuk, hiszen az első szabadedzésen két első szárnya és egy felfüggesztése bánta, amikor találkozott velük. A tini szerint ezeknél még az is jobb lenne, ha fallal zárnák le a kanyarok külső íveit.

„Megértem, hogy tiszteletben kell tartanunk a pálya határait, de akkor jobb lenne, ha falakat tennének oda. Két szárnyamat és egy felfüggesztésemet tették tönkre. Azt is tudom, hogy nem kellene rájuk mennünk, de szerintem a kicsik helyett jobb lenne akkor egy szélesebb hagyományos kerékvető, mint az 1. kanyarban” – nyilatkozta a pénteki nap végén.

Nem könnyű kitalálni, ki az, akit teljesen hidegen hagyott a kérdés. Amikor a Sky Sports-os Rachel Brooks Kimi Räikkönent kérdezte arról, zavarják-e a sárga kerékvetők, így felelt: „Nekem teljesen mindegy, milyen színűek.”

Ami a Red Bull formáját illeti, Verstappen nem volt elégedetlen, a tisztes helytállásra biztosan lesz esély a hazai versenyen.

„Szerintem a kiesésem előtt jó volt a tempó, és aztán a második edzésen is. Szerettem volna egy kicsit többet megtudni az edzéseken, de egyáltalán nem tűnik rossznak a helyzet. Nem számítottam rá, hogy ott leszünk az élen, szóval majd meglátjuk, mi lesz holnap a Mercedesszel.”

ricciaro_szul_01

A mindkét edzésen az 5. helyen záró Daniel Ricciardónál volt egy kis ijedség délután, amikor elszállt az erő az autóból, de kiderült, nem műszaki hibáról volt szó:

„Amikor kimentem a bokszból, szóltam, hogy elment a hajtás, de igazából csak rossz üzemmódban voltam, a vizes beállításokon maradtam. Igazából egész jó napunk volt, délelőtt gyorsan elkaptuk a fonalat, és a nehéz körülmények ellenére délután is hamar gyors volt az autó. A vezethetősége is rendben volt. Szóval összességében elégedettek lehetünk” – értékelt a mai napon 27. születésnapját ünneplő ausztrál.