Borzasztó tragédia történt kedden késő délután az écsi Rába-ringen. Az Audi Hungaria mérnökei egy Lamborghini Huracánt teszteltek, amikor vélhetően a kisodródott a pályáról az autó és szalagkorlátnak csapódott.
A kocsiban ülők közül a sofőrt életveszélyes, kritikus állapotban vitték a mentők a győri kórházba; a mellette ülő kollégája könnyebben sérült meg. A sofőr mindössze 31 éves volt, nem tudták megmenteni.
A sofőr mellett ülő, másik mérnököt megfigyelésre vették fel a Petz-kórház baleseti osztályára – tájékoztatta prof. Oláh Attila a Kisalföld.hu munkatársait. Az érintett mérnök raliversenyeken is részt vett, speciális vizsgával rendelkezett.
„Kollégáink valóban tesztelésen vettek részt, s megrendülve értesültünk a történtekről. Osztozunk a család gyászában” – mondta Czechmeister Mónika, az Audi Hungaria kommunikációs vezetője. Hozzátette azt is, a baleset részleteit ők is vizsgálják, nyilatkozni annak eredménye után tudnak és fognak.
A fiatalembernek, aki életét vesztette a kórházban, a hétvégén volt az esküvője, feleségével most indultak volna nászútra. Szabadságot vett ki a hét első napjaira, de az autókért rajongó mérnök kapott az alkalmon, amikor felhívták: ő is mehet a Lamborghini tesztelésére.
Egy ilyen autót hivatalos tesztelés során nem vezethet mindenki. Az érintett mérnök raliversenyeken is részt vett, speciális vizsgával rendelkezett. Ralisként ugyanakkor nem ilyen sportautókat vezetett, hanem Ladával versenyzett. Nemrég került az Audihoz, a Budapesti Műszaki Egyetemen végzett korábban, Németországban is képezte magát, munkatársai döbbenten fogadták szerdán a hírt.
Kulcsár Béla közlekedési szakértő hangsúlyozta, hogy aki raliversenyzőként jártasságot és vizsgát szerzett, annak elméleti és gyakorlati tudása is van a nagy teljesítményű autók vezetéséről. Az écsi pályáról viszont nem biztos. Szerinte egy tesztsofőr akkor jár el jól, ha az autót lassan gyorsítja fel, míg megismeri a pálya íveit, tulajdonságait. A műszaki hiba kevésbé valószínű egy ilyen autónál, de gyorsulni tud, méghozzá nagyon. A hatósági vizsgálat minden bizonnyal kideríti majd, hogy mi történt.
A Lamborghini Huracán 5,2 literes V10-es motorját egyébként a győri Audi gyárban szerelik össze, talán ezért is tesztelhették az autót itthon.
A rendőrség gondatlanságból elkövetett, halálos közúti baleset okozásának megalapozott gyanúja miatt rendelt el vizsgálatot. Hogy ki lehet a gyanúsított, az nem derült ki. A baleset részleteiről sem nyilatkoznak ezúttal, az ugyanis magánterületen történt.
Az écsi Rába-ring a Rába Holding tulajdonában van, s bár titkos adatként kezelik, hogy a pályát kiknek és milyen sűrűn adják ki, azt azért tudni lehet, hogy rendszeresen vannak ott versenyek és tesztelések is. A mostani nem az első alkalom, hogy baleset történt, a legemlékezetesebb Magyarország EU-s csatlakozásának napján, 2004. május 1-jén történt egy versenyen. Akkor ketten haltak meg.