Miután a Mercedes pilótái a vasárnapi Osztrák Nagydíjon újra ütköztek egymással, az igen bosszús csapatfőnök, Toto Wolff azt nyilatkozta, belefáradt már ebbe, és most már komolyan megfontolják a csapatutasítások alkalmazását.
A Sebastian Vettel és Mark Webber idején hasonlóan problémás csapaton belüli rivalizációval küszködő Red Bull-főnök, Christian Horner azt mondta a spielbergi futam után, együtt érez Wolff-fal, de a óvja attól, hogy megölje a szabad versenyt.
„Vajon tartható-e hosszabb távon ez a versenyzői páros?” – tette fel a kérdést Horner. „Amíg ilyen versenyképesek, biztosan lesznek még ilyen problémák, nem korlátozódik ez erre a futamra. Ugyanakkor az ilyen történések teszik vonzóvá az F1-et. Ha a csapat autója dominál, akkor jó dolog egymásnak ereszteni a srácokat.”
„Rettenetesen nehéz kézben tartani az ilyen helyzetet, mert bármennyire is csapatjátékosok a srácok, azért alapvetően egyéni vállalkozók, akik önmagukért versenyeznek. Az autóversenyzés legelőkelőbb címéért hajtanak, elkerülhetetlen, hogy a maguk érdekeinek megfelelően cselekedjenek.”
„Nem láttam pontosan, mi történt, de az biztos, hogy nem ez volt az utolsó eset ebben az évben. Viszont akkora az előnyük a többiekhez képest, hogy nincs értelme a csapatutasításokon gondolkodni. Az ilyen esetek egyenesen növelik a Forma-1 iránti érdeklődést, jó az F1 számára, ha a csapattársak nem kebelbarátok.”
Maga Lewis Hamilton is nagyon hasonlóan beszélt a csapatutasítások bevezetésének lehetősége kapcsán:
„Én versenyezni akarok. Úgy nőttem fel, hogy versenyezni akartam, el akartam jutni az F1-be, a legjobbak ellen akartam küzdeni, hogy én lehessek a legjobb, hogy legyőzzem a többieket. Nemrég láttam újra, mi történt évekkel ezelőtt Michaellel és Rubensszel, és szurkolóként már akkor is kiábrándított ilyesmi” – utalt arra, amikor 2001-ben és 2002-ben is paranccsal állították félre Barrichellót Schumacher útjából az Osztrák Nagydíjon.
„Az ember nem akar csapatutasításokat. Toto és Niki eddig szuperül engedett minket versenyezni, erről is szól az autóversenyzés. Nem lehet mindig minden tökéletes, de ilyen ez a sportág. A mérnökök, szerelők megélnek mindent az alsóbb kategóriákban, mire az F1-be kerülnek, ők is tudják, hogy néha előfordul az ilyesmi. 300 felett vezetünk, hogyan várható el, hogy soha-soha ne legyen gond? Nagyon remélem, hogy nem lesz változás és ezután is szabadon versenyezhetünk! Őszintén ezt remélem, mert szeretem ezt a sportágat.”
A bajnoki éllovas Rosberg másképp látja, részéről rendben lenne, hogy a főnökök mondják meg, mi legyen:
„Toto és Paddy (Lowe, technikai főnök) nagyon kompetens emberek, és a döntés az ő kezükben van. Ha ők úgy látják, ezután így lenne jobb, akkor én elfogadnám a helyzetet. Ennyi, nem az én döntésem.”