Matthias Wissmann, a VDA elnöke a kimutatást kommentálva hangsúlyozta, hogy az autóipar elkötelezett ugyan az „olajtól való elszakadás” politikája mellett, a belsőégésű motorok korszakának 2030-ra beharangozott lezárása azonban „klímapolitikai, iparpolitikai és társadalompolitikai szempontból egyaránt értelmetlen”.

Az elektromos mobilitás terén a legambiciózusabb célokat követő vállalatok is abból indulnak ki, hogy 2030-ra a forgalomban lévő járműveknek még legalább kétharmada belsőégésű vagy hibrid motorral rendelkezik majd – mutatott rá. Megjegyezte: a dízelmotorok vásárlói meg vannak győződve a modern technológiai előnyeiről. „Minél több Euro-6 normás dízel autó kerül forgalomba és minél hamarabb, annál nagyobb eredményeket tudunk elérni a levegő minőségének a javításában” – fogalmazott.

Januártól júniusig Németországban 1,73 millió autót helyeztek forgalomba, hét százalékkal többet, mint egy évvel korábban. „Az autóipar sokak által nem várt vitalitást mutat” – mondta, hozzátéve, hogy a jó konjunkturális helyzetnek köszönhetően az iparág tizenkét hónap alatt 15,6 ezer új alkalmazottat vett fel, április végén az ágazat vállalatainak a törzsállománya 801 ezer alkalmazottat tett ki.