A Mercedes pilótái a múlt hétvégi Osztrák Nagydíjon újra, immár sokadik alkalommal ütköztek egymással. Az alakulat vezetésénél betelt a pohár, a csapatutasítások és/vagy a kemény büntetések bevezetését fontolgatják.
A legutóbbi esetben bűnösnek ítélt Nico Rosberg már jelezte, elfogadná a csapatutasításokat, Lewis Hamilton viszont határozottan nem kér belőlük. A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda az Österreich című lapnak elmondta, csütörtökön mindkettejükkel elbeszélget majd a csapatfőnök, Toto Wolff.
„Toto Wolff mindkettejükkel leül majd. Véget kell vetni ennek a nonszensznek!” – mondta a háromszoros világbajnok osztrák.
„Két csúcspilótával akarunk világbajnoki címet nyerni, de a bajnokság megnyerése közben nem lehetnek baleseteink. Lewis nem hátrál meg, Nico sem, logikus következmény az ütközés, ez viszont elfogadhatatlan. Érett, értelmes pilóták, elvárnám tőlük, hogy baleset nélkül tudjanak versenyezni. Toto csütörtökön beszél majd Lewisszal és Nicóval. Szeretnénk, ha szabadon versenyezhetnének, de ha az nem működik – lásd a barcelonai, montreali és spielbergi incidenseket -, akkor lépnünk kell” – utalt arra, hogy jöhetnek a csapatutasítások.
A semleges nézők és az F1 más szereplői sem örülnek ugyanakkor ennek a lehetőségnek, hiszen ha már dominál a Mercedes, legalább a két versenyző csatája nyújtson valami izgalmat.
„Hagyják őket szabadon versenyezni!” – mondta a helyzetről az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone.
A williamses Felipe Massa Motorsport.comon vitt rovatának friss bejegyzésében szintén kitért a mercedeses balhéra:
„Nem könnyű kezelni az ilyen helyzeteket. Lehet, hogy a további futamokra bevezetik a csapatutasításokat, de kérdés, hogy a versenyzők engedelmeskednek-e majd. Emellett hadd jegyezzem meg, hogy a múlt hétvégihez hasonló történések izgalmasak, növelik az érdeklődést, beszédtémát nyújtanak. Pont a két versenyző konfrontációja miatt érdemes figyelni az idei évet. Mivel a két versenyző ugyanolyan autóval küzd a címért, egészen az utolsó futamig folyhat a csata. Ez jó dolog a nézők számára, persze nagyon nem szeretnék a csapatvezetők helyében lenni” – érvelt a brazil veterán, aki a Ferrarinál épp elégszer került a csapatutasítások rosszabbik végére ahhoz, hogy ne rajongjon az ötletért.
Az 1996-os világbajnok, Damon Hill is a szabad versenyt preferálja:
„Nico beleállt a harcba, hiszen máskülönben sosem érhet a csúcsra. Megmutatta Lewisnak, hogy küzdeni fog, hogy ő is képes kíméletlen lenni, ebből is látszik, mennyire akarja a bajnoki címet. Tudja, hogy most van itt számára a nagy lehetőség. Az egyetlen gond az, hogy Lewis egyértelműen gyorsabb nála, nyitott küzdelemben Lewis győz.”
„De innen nincs kegyelem kettejük között, és úgy gondolom, hogy nagyot hibázna a Mercedes, ha megakadályozná, hogy versenyezzenek egymás ellen. A nézők kiakadnának. Hatalmas PR-blama lenne, ha bevezetnék a csapatutasításokat. A legjobb, amit tehetnek, hogy azt mondják: mi nem tudjuk irányítani a pilótákat, lenyeljük ezt, és a stewardokra bízzuk a dolgot. Igyekezzenek teljesen pártatlannak látszani és egyszerűen hagyják őket versenyezni!”