Nemrég a Balaton-átúszás után belefutottam egy Suzukiba, ami szemből nem tűnt ismerősnek. Rögvest szolgálatba helyeztem magam és igyekeztem a helyszínen többet megtudni az autóról, a modellfrissítés utáni SX4 S-Crossról, amiről korábban csak vázlatokat láttam.
Króm, vastagon
Feltűnően más az orr-rész, mint az átdolgozás előtt volt. A gyár többféle verziót is megcsillantott, végül egy vastag krómkeretes hűtőmaszk győzött, amelynek lamellái is messzire fénylenek. Ez bazárinak és elegánsnak is ítélhető, ízlés dolga. Az S-Cross bamba ábrázatát eddig elég sok kritika érte, az új modell egyértelműen markánsabb. Csak az kérdéses, hogy szebbnek tartják-e a majd az autóvásárlók.
Nagyon fontos változások történtek a motortérben: eltűnik a kínálatból a 120 lóerős, 1,6 literes szívómotor. Helyét a Balenóból ismert, háromhengeres benzines veszi át, tehát a négyhengeres szívót a Suzuki is háromhengeres turbómotorra cserélte.
Két új turbómotor
Az új fejlesztésű, közvetlen befecskendezéses motor a Balenóban 111 lóerős, 170 Nm maximális forgatónyomatékkal. Valami hasonlóból indulhatunk ki az SX4 S-Crossban is, de menetteljesítmény-adatokat, fogyasztási értékeket és más részleteket még egyáltalán nem tudni a típusról.
A renoválással az SX4 S-Cross is megkapja a Vitara S 1,4 literes turbómotorját. Az SUV csúcsmodelljéből ismert motor is az új Boosterjet-motorcsalád tagja, de négyhengeres. A Vitarában nyomatéka 220 Nm, teljesítménye 140 lóerő, amivel az összkerékhajtású autó 9,5 mp alatt gyorsul százra. A valamivel nagyobb és nehezebb S-Crossban 10-10,3 mp közötti értékre számítunk.
Mivel a kifutó SX4 S-Cross lassan elfogy, a márka hamarosan megkezdi az újdonság értékesítését. Várhatóan július végén-augusztus elején indul a frissített típus forgalmazása. Addigra biztosan lesz ára is, ami jelenleg ismeretlen.
Itt eltűnik a szívó 1,6-os, a Vitarában megmarad
Míg a kínálat része marad az 1,6 literes dízel, a nála itthon sokkalta nagyobb darabszámokat hozó 1,6-os szívó benzines eltűnik a palettáról. Suzukis szakemberekkel beszélgetve nem kizárt a gyártásba vétel az 1,6-os atmoszférikus motorral, ha megfelelő lesz rá az igény. Csodálkoznánk, ha ezt a takarékos és nagyon kiforrott szívómotort nem tapsolnák vissza a vásárlók.