Az Altroconsumo olasz fogyasztóvédelmi szervezet azt állítja, a Volkswagen-csoport kétliteres Euro5-ös EA189 dízelmotorja 25 százalékkal több nitrogén-oxidot bocsát ki azt követően, hogy alkalmazzák rajta a konszern által kidolgozott emisszió-korrekciós beavatkozást.

A BEUC európai fogyasztóvédelmi szervezet által idézett olasz jelentés az Audi Q5-ön végzett méréseire alapozza állítását. Ezek szerint a nem engedélyezett szoftver eltávolításával csak rosszabbá vált a helyzet.

A Volkswagennek összesen 8.5 millió autó károsanyag-kibocsátását kell helyre tennie Európában. A német közlekedési hatóság eddig 3,7 millió gépkocsi esetében hagyta jóvá a tervezett beavatkozást, amely egyes motoroknál csak a vezérlő szoftver átprogramozását jelenti, más motoroknál viszont mechanikus alkatrészek beépítését is feltételezi.

Az olaszok által napvilágra hozott eredmények aligha könnyítik meg a VW dolgát, hiszen a cég egyelőre elkerülte, hogy Európában is kártérítést kelljen fizetnie az ügyfeleknek, mint Amerikában, azonban ezzel az ügyfelek és a hatóságok érthető módon elégedetlenek.