A Forma-1-ben 2016-ra drasztikusan korlátozták a bokszutcából a versenyzőnek küldött információk körét, a műszaki segítség nyújtása gyakorlatilag tilos.
Az előírás okozott már kínos és fájdalmas pillanatokat, Bakuban a mercedeses Lewis Hamilton és a ferraris Kimi Räikkönen folytatott meddő barkochbát a csapattal a beállításokról, az Osztrák Nagydíjon pedig a Force India-s Sergio Perez azért kötött ki a gumifalban az utolsó körben, mert nem szólhattak neki, hogy a fékeinek annyi.
A vasárnapi Brit Nagydíjon a 2. helyen haladó Nico Rosbergnél akadt gond a sebességváltóval, mérnöke viszont nem tett lakatot a szájára, elárulta, hogyan kerülhető el a kiesés, a német célba is ért.
Utólag 10 másodperces büntetést kapott, visszaesett a 3. helyre, de még a Max Vestappennel ebből profitáló Red Bull főnöke is a szabály tarthatatlanságáról nyilatkozott:
„A szabály hülyeség. Az autók műszakilag nagyon komplexek, érthető, hogy a Mercedes miért adott segítséget, hogy versenyben maradjon a pilóta. Csapatsportról van szó, az autók pedig bonyolultabbak, mint akár négy évvel ezelőtt, amikor a versenyzők még talán ki tudták találni, mit tegyenek. A kérdés ezek után az, hogy jó-e a Forma-1-ben ez a szabály” – nyilatkozta Christian Horner.
„Senki sem érti, a Mercedes miért szólhatott most, és mi miért nem Ausztriában” – háborgott a Force India technikai igazgatója, Andy Stevenson a Brit Nagydíj után.
„Milyen abszurd ez! Hány tízezer fontba került nekik az a baleset?!” – értett egyet williamses kollégája, Pat Symonds.
Horner így összegzett: „A Stratégiai Munkacsoport következő ülésén foglalkoznunk kell a kérdéssel, módosítanunk kell a szabályt. Értem, hogy mit akart az FIA a versenyzői babusgatás kiiktatásával, de a technika bonyolultsága miatt szükséges, hogy támogatni tudjuk a pilótáinkat.”