Öthelyes rajtbüntetésért cserébe Rosberg éppen az előző, Osztrák Nagydíjon kapott új váltót, miután önhibáján kívül összetörte az autót a harmadik szabadedzésen. Silverstone-ban aztán a váltó hetedik fokozatban ragadt, és ugyan a hibát rádión elhárította a Mercedes, az üzenetek miatt Rosberg 10 másodperces időbüntetést kapott, és elveszítette a második helyét.

Egyelőre nem tudni, hogy a jövő heti magyar futam előtt cserélni kell-e a váltót, ha igen, az újabb öthelyes rajtbüntetést jelentene Rosberg számára a nem éppen előzési lehetőségeiről híres Hungaroringen. Egy váltónak hat versenyt kellene bírnia.

A szabályoknak megfelelően a váltót még Ausztriában hivatalosan lezárta az FIA, a csapatok ezeket az alkatrészeket nem piszkálhatják a versenyek között. Ez azt jelenti, hogy legközelebb a Hungaroringen, az FIA képviselőjének jelenlétében lehet majd megbontani és megvizsgálni a váltót.

Amennyiben szükséges, a fokozatokat és egyéb alkatrészeket lehet cserélni, de csakis az eredeti specifikációval megegyezőre. Ezen a vizsgálaton fog kiderülni, hogy szükséges-e a váltócsere.