1986-ban hosszú évek hagyománya ért a végéhez, amikor a Silverstone-nal évi rotációban szereplő Brands Hatch-i pályán utoljára rendezték meg a Brit Nagydíjat.

Az érthetően felfokozott hangulatú hétvégére a helyi hős, Nigel Mansell nagy lendülettel érkezett, az év eleji botladozás után megnyerte a Belga, a Kanadai és a Francia Nagydíjat, megelőzte kétszeres bajnok csapattársát, Nelson Piquet-t és már egészen közel került a McLaren címvédőjéhez, Alain Prosthoz.

A pole-t a brit nézők bánatára Piquet csípte el a nagyon versenyképes Williamsszel, ráadásul a rajtnál Mansell autójában azonnal megadta magát a sebességváltó, folyamatosan esett vissza. Az angolok kedvencét végül egy baleset „mentette meg”, ugyanis az első körön Jacques Lafitte a falba állt a Ligier-vel, láb- és medencetörést szenvedett, hosszú ideig tartott a mentés.

Az újabb rajtra a Williamsnél Mansell számára előkészítették Piquet tartalék autóját – a beállítások maradtak, gyakorlatilag csak az ülés beszerelésére volt idő -, így a pilóta rajthoz állt.

„Jobb lett volna, ha nincs a baleset, még úgy is, hogy én kiestem, mert úgy hallottam, Jacques komolyan megsérült” – mondta a kényszerszünetben az angol, aki a második start után megint visszaesett, de aztán visszaelőzte a benettonos Gerhard Bergert, majd kemény csatában legyűrte brazil csapattársát is.

Brands Hatch örömmámorban úszott, szépen sikerült az utolsó futam, és úgy tűnt, James Hunt sikere után egy évtizeddel újra brit bajnokot avathatnak – nem így lett, de ez már egy másik történet.