A Pirelli késő tavasszal megegyezett a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) a 2017-es, új szerkezetű és méretű abroncsok fejlesztéséről, az olasz gyártó 25 tesztnapot kapott, amelyek keretében a Ferrari, a Red Bull és a Mercedes hibrid, a jövő évi szabályokhoz igazított autói körözgetnek a cég szakembereinek irányítása alatt.

A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds a héten azt mondta, ez a felállás aggályos, mert még a vaktesztelés ellenére is előnyben lesz a három említett alakulat a jövő évben, hiszen az ő visszajelzéseik szabják meg a fejlesztés irányát.

2017-tyre-test

A Pirelli most reagált a felvetésre, a milánói cég természetesen azt mondja, nincs ok az aggodalomra.

„Mindent megtettünk, hogy elkerüljük az ilyesmit, ezért is osztunk majd meg minden adatot az összes csapattal. A tesztelésből kimaradó csapatok részletes jelentéseket kapnak, megkapják a versenyzői visszajelzéseket, a mi elemzéseinket és a következő hónapokban elkészülő modelljeinket is” – magyarázta a Pirelli versenyzésért felelős igazgatója, Mario Isola.

isola

„Ne feledjük, hogy a részt vevő csapatok vakon tesztelnek. Annyit tudnak, hogy gumikat tesztelnek, de azt például már nem, hogy bázisnak használt darabokat vagy prototípust, hogy különbözik-e és miben a keverék vagy a konstrukció. Semmit sem tudnak, csak megkapják a Pirelli által előre megírt menetrendet. Csak mi tudjuk, milyen gumikról is van szó, ők nem. Ugyanazt a jelentést kapják meg, mint a nem tesztelő csapatok. Nyilván nehéz megmondani, jelent-e előnyt a tesztelés, de sokat tárgyaltunk arról, hogyan ne kerüljenek hátrányba a kimaradó csapatok” – fejtegette a szakember.

Isola azt is elárulta, hogy a jövő évben is hasonló programot szeretnének vinni, hogy a 2018-as fejlesztések is a lehető leghatékonyabban haladjanak, és reméli, hogy a jövő évben több csapat is bejelentkezik erre a munkára.