Eldobja az i betűvel kezdődő típusneveket (i10, i20, stb.) a Hyundai, és helyettük egyedi fantázianevekkel forgalmazza járműveit, szellőztette meg a márka ausztráliai leányvállalatának ügyvezető igazgatója. A folyamat első fecskéjének tekinthetjük a Tucsont, amely egyetlen generációnyi ix35-ség után visszatért a korábban használt elnevezéshez.
A döntés hátterében állítólag az áll, hogy az i30, ix20 stb. nevek nem bizonyultak sikeresnek egy sor fontos piacon: az USA-ban, Dél-Koreában és Európában. Ehhez képest a Hyundai épp most tette közzé féléves értékesítési statisztikáit, amelyben arról számolnak be, hogy a piaci növekedést meghaladó mértékben gyarapodnak eladásaik, és következő célként már azt tűzték ki maguk elé, hogy a Hyundai legyen a legnagyobb ázsiai márka Európában, azaz megelőzze a japánokat.
Ha valóban visszatérnek is a hagyományos nevekhez, erre aligha kerül sor a közeljövőben, hiszen idén ősszel debütál a vadonatúj i30 – másfelől viszont pont ez volna a legjobb alkalom arra, hogy villámgyorsan megtörjék a láncot. Szinten fontos kérdés, hogy visszatérnek-e az egyes méretosztályokban korábban alkalmazott elnevezésekhez, vagy vadonatúj neveket kreálnak.
A névváltás egyébként nem lesz kötelező: azokon a piacokon, ahol szeretik a vevők az i-modelleket, megmarad a régi kódnév.