Ross Brawn a kilencvenes évek elején a Benettonnál volt részese Michael Schumacher világbajnoki sikereinek, majd a Ferrarihoz is követte a német pilótát, ahol az ezredfordulótól példátlan sikersorozatot hoztak össze.
Az angol mérnök később a Honda F1-es projektjénél vállalt vezet szerepet, majd a japán gyártó 2008 végi kiszállása után a saját neve alatt vitte tovább a csapatot, amellyel 2009-ben a konstruktőri és az egyéni bajnoki címet – Jenson Buttonnal – is megnyerték. Brawn 2010-től 2013 végéig a Mercedes-csapat mai sikereinek alapjait rakta le, de Forma-1-ből való távozása óta csak horgászgat, élvezi az életet.
Ezen változtatna most a Ferrari, úgy tudni ugyanis, hogy az elnök, Sergio Marchionne szeretné visszacsalogatni őt Maranellóba. Brawn állítólag már visszautasított egy állásajánlatot, azonban Marchionne legalábbis műszaki tanácsadóként szeretné maga és a csapatfőnök, Maurizio Arrivabene mellett látni a szakembert.
Bár a Ferrari biztosan profitálna Brawn visszatéréséből, a dolog igen valószínűtlennek tűnik, a 61 éves mérnök korábban többször leszögezte már, hogy nem hiányzik neki a Forma-1-es pörgés, nyomás.
„Amikor még benne voltam, éjt nappallá téve ezzel foglalkoztam, de ma már nem lenne ehhez kedvem. Soha ne mondd, hogy soha, de én elég jól elvagyok a mostani életemben, semmi olyan nem adódott mostanában, ami felkeltette volna az érdeklődésemet, ami motivált volna” – mondta nemrég a brit Sky Sportsnak.
Azt nem tudni, Brawn szerepe hogyan viszonyulna a technikai igazgató James Allison tevékenységéhez, igaz, lehet, hogy éppen a helyére várnák a régi szakit, ugyanis olasz sajtóértesülések szerint Allison korábban felröppent távozása valós lehetőség. A La Gazzetta dello Sport úgy tudja, a feleségét gyászoló, Anglia és Olaszország között ingázó Allison és a Ferrari vezetésének viszonya elhidegült. Brawné mellett a Toro Rosso egyre nagyobb presztízsű technikai főnöke, James Key neve is szerepel a Ferrari listáján.