A hétvégi Magyar Nagydíjra való ráhangolódásként az aktuális hírek mellett a napokban a Vezess archívumából is szemezgetünk a hazai versenyhez és/vagy a pályához kapcsolódó korábbi anyagainkból.

A 2006-os év különlegességet hozott: a Magyar Nagydíj két évtizedes történetének első esős versenyét. A Hungaroringen vizes pályán, igen hűvös időben sorakoztak fel az F1-esek a starthoz, hogy aztán a pálya történetének addigi legizgalmasabb, legfordulatosabb, legkaotikusabb futamát produkálják.

Már maga a rajtrács is furcsán festett: a pole-ból a mclarenes Kimi Räikkönen indulhatott, a címvédő Fernando Alonso viszont csak a 15., a ferraris Michael Schumacher a 12. helyről kezdett, mindketten a szabadedzéseken elkövetett kihágások miatt kaptak büntetést. A hondás Jenson Button a 14. helyről indult, ő motorcsere miatt került hátra.

A vizes pályán őrületes első körök zajlottak, Schumacher gyorsan tört előre, de Alonso még nála is elképesztőbb rohamot mutatott be, nem sokkal később már a hétszeres bajnok németet is leiskolázta egy külső íves előzéssel. Miután Räikkönen és a McLarennél a kirúgott Juan Pablo Montoya helyére beültetett tesztpilóta, Pedro de la Rosa is kiment kereket cserélni, Alonso átvette a vezetést.

Az esőgumikon küszködő Schumacher később ütközött a renault-s Giancarlo Fisichellával, míg az átmeneti körülmények között megtáltosodott Button sorra előzte a riválisokat. Räikkönen csúnyán belerohant az őt elengedni próbáló Vitantonio Liuzzi Toro Rossójába, mindketten kiestek.


Az élen Alonso és Schumacher haladt, de a baleset miatt beküldött biztonsági autóval Button nyert, ő nem ment ki, a 2. helyre kerül. A renault-s spanyolnál aztán beütött a krach: a száraz gumiknál való cseréjénél a jobb hátsó kerekét nem rögzítették rendesen, kiesett.

A hajrában Schumacher az átmeneti esőgumikon nem bírt a többiekkel, miközben az élen haladó Button senkitől sem zavartatva haladt a cél felé, a német visszaesett, így de la Rosa és a BMW-s Nick Heidfeld került a 2-3. helyre.

Button Forma-1-es pályafutása első győzelmét aratta, de la Rosa első és egyetlen dobogós helyezésének örülhetett, míg Heidfeld a BMW Sauber első dobogós helyezését hozta. Az első Forma-1-es versenyén szereplő Robert Kubica is pontszerző helyen ért be, de a lengyelt utólag kizárták, mert az autója túl könnyűnek bizonyult a mérlegelésen.

A teljes verseny azoknak, akik hosszabban nosztalgiáznának:


F1 – Hungarian GP 2006 – Part 1 by Sukhoi-su37


F1 – Hungarian GP 2006 – Part 2 by Sukhoi-su37


F1 – Hungarian GP 2006 – Part 3 by Sukhoi-su37