Ezt nevezik elhivatottságnak: a Nissan Barcelonában működő műszaki központjának néhány mérnöke munkaidő után bennmaradt a cégnél, hogy megépítsék álmaik Leafjét.
A hátsó ülésektől és belső burkolataitól megfosztott autóval a spanyol ECOseries bajnokságban kívánnak rajthoz állni, ahol a gazdaságos üzemelés legalább annyit nyom a latban, mint a köridő.
Mivel azonban padlógázon mégis csak több áram fogy, mint környezettudatosan autózva, a mérnökök beszereltek még néhány akkumulátort – egészen pontosan még egyszer ugyanannyit, mint amennyivel az autó forgalomba kerül. Az összkapacitás így 48 kWh, amivel ha nem is 100, de 75 százalékkal megnövelték a Leaf hatótávolságát. Így már magabiztosan nézhetnek a kupa kihívásai elé az azonos című sci-fi nyomán Cocoon (Selyemgubó) névre keresztelt kocsival.