Az ABB nyerte el a genfi tömegközlekedési vállalat (TPG) és a svájci székhelyű HESS autóbuszgyártó cég összesen 16 millió dollárt meghaladó értékű megrendelését, 12 darab teljesen elektromos TOSA busz gyorstöltő és fedélzeti elektromos járműtechnológiájának szállítására.

Az új buszok Genf reptere és elővárosa között fognak közlekedni. Az e-buszok forgalomba állítása nyomán a jelenleg használt dízelmotoros autóbuszok károsanyag-kibocsátásához képest évente akár 1000 tonnával kevesebb szén-dioxid kerülhet a levegőbe. Az ABB 13 db gyorstöltő állomást szállíthat és telepíthet a városi területen áthaladó autóbuszjárat útvonalán, ezenkívül három végállomási és négy darab garázsban elhelyezett busztöltő állomást is kiépít.

Ez a rendszer lesz a világ leggyorsabb villámtöltő csatlakoztatástechnikai megoldása, hiszen 1 másodperc sem kell ahhoz, hogy a busz rákapcsolódjon a töltőpontra. Ezt követően a fedélzeti akkumulátorok 15 másodperc alatt töltődnek fel 600 kW elektromos energiával az arra kijelölt megállókban. A buszjárat végállomásain további 4-5 perces gyorstöltés elegendő az akkumulátorok teljes újratöltéséhez. Ezt az technológiát az ABB svájci mérnökei fejlesztették ki.

A rendszer kiépítésére vonatkozó döntés azután született meg, hogy az e-buszok próbajáratai egy ideje már hibamentesen közlekedtek a genfi repülőtér és a város kiállítási központja, a Palexpo között. A járat naponta 10 000-nél is több utast szállíthat, és a dízelmotoros autóbuszok kiváltása TOSA e-buszokkal nemcsak a zajterhelést fogja csökkenteni, hanem az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását is.