Az IED Barcelona ipari formatervezési iskola közlekedési dizájn tanszéke és a Seat formatervező stúdiója közösen írta ki azt a pályázatot, amely a 2035-ös városlakók szükségleteit, illetve az azokra adható autóipari válaszokat voltak hivatottak vázolni.

A végén öt pályaművet bírált el a Seat vezető formatervezője által vezetett zsűri, és a két legjobbnak ítélt munka alkotója idén októbertől gyakornoki státuszt kap az autógyártó dizájnstúdiójában.

Az egyik nyertes egy osztrák művészpalánta, Christoph Sokol, aki egy előre optimalizált útvonalakon közlekedő, egyszemélyes autót álmodott meg. A Seat Mergo belső tere teljes mértékben a felhasználó igényeihez alakítható.

 

A másik kiemelt pályázó egy spanyol diák volt: Luis Mestre munkáját a denevérek ihlették. Na nem azért, mert repülő autót tervezett, hanem mert járműve használaton kívül automatikusan elbújik föld alatti tárolóhelyére, így nem rontja a városképet. Ha pedig nincs tárolóterület a környéken, mobil bútorrá alakul át a kocsi, hogy ha már szem előtt van, legalább hasznát is lássa a nagyközönség.