A BMW M6 GT3 és a belépő szintű BMW M235i Racing közötti rést hivatott betömni a BMW M4 műszaki alapjaira épülő BMW M4 GT4 versenyautó.
A BMW M3 GT4 utódja a kategória normájának megfelelően szinte sorozatgyártású jármű-technológiát alkalmaz. A kifejezetten privát csapatoknak szánt autó hajtáslánca és vezérlőelektronikája teljesen szériaállapotú, ugyanakkor ezúttal nemcsak a motorházfedél készül karbon kompozitból, hanem az ajtók, az első koptató és a hátsó szárny is. A kipufogórendszer egyedi, a kagylóülések, a fékek és a pedálok pedig a nagy presztízsű BMW M6 GT3 hozadékai.
A több kontinensen is számos szériában homologizálható GT4 önmagában is érdekes, de a BMW Motorsport Junior programban is szerephez jut, mintegy belépőként a későbbi GT3 kategóriába.
A prototípusok tesztjei idén év végével indulnak, az első csapatok már 2017 második felében megkaphatják autóikat, az éles világpremierre pedig 2018 januárjában a Dubaji 24 óráson kerül majd sor.