Amikor a Lotus ügyfelei gazdag felszereltségről beszélnek, soha nem a klímaberendezés meg a nagy zene jár a fejükben, hanem a menetdinamikát javító tételek. Az újonnan bemutatott Lotus Elise Cup 250 R ilyenformán nyugodtan nevezhető full extrásnak, hiszen soha ennyi versenyfelhasználást szolgáló funkció és szolgáltatás nem került még alapáron egyetlen Lotus Elise-be sem.

A kompresszor 1,8-as négyhengeres, 246 lóerőt ad le 7200/percnél, a maximális nyomaték 250 Nm, a feltöltésnek köszönhetően egészségesen széles, 3500-5500/perc tartományban.

Ebben nincs semmi extra, ám a kizárólag kézi váltóval kínált Cup 250 R állítható felfüggesztést (Nitron lengéscsillapítók, Eibach rugók), erősebb fékrendszert (elöl AP Racing, hátul Brembo), FIA-homológ szénszálas versenyüléseket, hatpontos versenyövet és leszerelhető kormánykereket kapott. A bukókeret és az övrögzítő eleme is megfelel az FIA-előírásoknak, alapáras a tűzoltó berendezés, az áramtalanító kapcsoló, valamint a fixen beszerelt vonószem.

Lotus Elise Cup 250 R

A teljes körű aerodinamikai csomagból a fenéklemez-borítás sem hiányzik, 160 km/óránál 66, 248 km/óra csúcssebességnél 155 kiló leszorító erő hat a karosszériára.

És hogy mi nincs? Például fényszórók; helyükön szénszálas panelek virítanak. Meg hátsó szélvédő sincs, pontosabban van, csak nem üvegből, hanem plexiból készült.

A Lotusnál alapkövetelmény a kis tömeg, az Elise Race 250 azonban ezt is a végletekig viszi: szinte minden eleme megrendelhető könnyített kivitelben, a keréktárcsáktól a légterelőkön át az akkumulátorig; így a száraz tömeg akár 900 kiló alá is leszorítható.

A gyár állítja, nem épített még ennyire fókuszált, ütőképes Elise-t. Erre enged következtetni az is, hogy a gyári tesztpályán 1 perc 33,5 mp alatt ment körbe az autó, ami fél másodperccel jobb idő, mint az Elise Cup 220 R ideje.

Lotus Elise Cup 250 R