A Ferrari technikai igazgatója, James Allison a Német Nagydíj előtt távozott közös megegyezéssel, a helyére várhatóan nem szerződtetnek másik sztármérnököt. A Ferrari ehelyett új szervezeti struktúrát alakítana ki.
Allison helyét a korábbi motorfőnök Mattia Binotto vette át, de ez csak rövid távra szóló megoldás, mert neki nincs tapasztalata a karosszéria fejlesztésében.
„A csapattal közösen fog dolgozni azon, hogy javuljon az autó” – mondta Arrivabene Binottóról. „Minden mérnök egyeztet egymással, és van egy nagyon fontos különbség: mostantól nincs olyan, hogy ez Mr. X autója.”
„Az autónk a különböző munkacsoportok közötti együttműködés eredménye lesz.”
A Ferrari hasonló rendszert szeretne meghonosítani, mint amilyet a McLaren épített fel. Ott az egyes munkacsoportokat kulcsfigurák vezetik, így Peter Prodromou a főmérnök, Tim Goss a technikai igazgató, míg Matt Morris fogja össze a mérnöki munkát.
Arrivabene utalt arra, hogy amennyiben a Ferrari valóban ezen az úton indul el, akkor sem lesznek sztárigazolások.
„Átalakítjuk a technikai struktúránkat, de csak akkor fejezzük be a folyamatot, ha világosan elosztottuk a feladatokat. Tehetségeink házon belül is vannak. Ha a célok világosan meg vannak határozva, nincs szükségünk új mérnökökre.”
„Ha van egy csúcsvezető, teljesen normális, hogy az egész technikai csapat azt követi, amit ő mond. De mostantól nem lesz ilyen emberünk, új, horizontális stratégián dolgozunk, ennek koordinátora pedig Mattia Binotto lesz.”