A vasúti átjárókban 2015-ben országszerte 66 baleset történt, 10 százalékkal kevesebb, mint az előző évben, de még ez is sok. A személyi sérüléssel járó esetek száma 2014-hez viszonyítva 35-ről 32-re csökkent.
Az országosan csaknem 5500 vasúti-közúti átjáróból 16 sorompóval nem biztosítottban és 50 sorompóval biztosítottban történt szerencsétlenség. Arányaiban közel ugyanannyi baleset jut a félsorompós átjárókra, mint a fénysorompóval ellátottakra. A vasúti berendezés meghibásodásából eredő baleset hat éve nem történt.
Az útátjárós balesetek hátterében száz százalékban az autóvezetők figyelmetlensége, a KRESZ előírásainak megszegése áll. A legtöbb vasúti átjárós balesetet a gyorshajtás, az agresszív vezetési stílus, a vasúti fényjelző tilos jelzésének figyelmen kívül hagyása, a vezetés közbeni telefonálás okozza. Gyakran tapasztalható, hogy a gépjárművezetők nem néznek körül az átjáróba történő behajtás előtt, sokan pedig rosszul mérik fel a vonat távolságát és sebességét.
A vasúttársaság nemcsak kampánnyal, hanem fejlesztésekkel is küzd a balesetek megelőzéséért. Az „Érj haza biztonságban!” mottójú országos programban 5,8 milliárd forint uniós támogatásból három év alatt mintegy 170 vasúti átjáróban korszerűsítik a fény- és félsorompókat, és jobb észlelhetőséget nyújtó LED-es fényforrásokat építenek be. Tavaly év végéig 44 szintbeli kereszteződésben fejeződött be a sorompókorszerűsítés.