Sokak meglepetésére Kiss Norbi a szezon előtt átigazolt a mezőnyt két éven át rommá verő magyar csapatától egy némethez. A Tankpool24 az elmúlt esztendőkben sereghajtó volt, állandó műszaki problémák miatt rengetegszer fel kellett adnia a versenyeket. Ha célba is ért, rendre hátul végzett a csapat
A kétszeres Európa-bajnok két ok miatt ült át a győztes MAN-ből az eddig vesztes Mercedesbe. A rekordhalmozó tavalyi szezon után sem tudott volna minden 2016-os versenyen rajthoz állni az Oxxóval – ezért távozott. A Tankpool24-nél együtt dolgozhat Stefan Honens technikai főguruval, egy hároméves projekt keretében a csapat kettejük irányításával akarja újra csúcsra emelni a Mercedest a kamionversenyzésben – ezért igazolt ide
Hallotta a pletykákat arról, hogy a pénz miatt ment a németekhez, de ahogy a Vezess szerkesztőségében elmondta, sajnos pont a pénzhiány miatt tudják a kívánatosnál lassabban fejleszteni versenykamionja motorját
A Mercedes gyengéje jelenleg ugyanis az évtizedes fejlesztésű, 13 000 köbcentis, soros hathengeres motor, amelynek teljesítménye 1000-1100 lóerő, a maximális nyomatéka 5000 Nm
Másként, pontosabban máshonnan mérik a versenykamionok gyorsulását. Nem 0-ról 100 km/óráig, hanem a mozgó rajt miatt (ami 50-70 km/óra közötti tempót jelent) 60-tól 160-ig. Norbi Mercedese ezt jelenleg 6,5-7 másodperc alatt teljesíti, ami egy másodperccel több a mezőny legfürgébbjeinél, ezért a sok egyenesből álló pályákon hátrányba kerül a bajnokság élmezőnyéhez képest
Stefan Honens a hátrány lefaragásán dolgozik. A Forma-1-ben nem látunk olyat, hogy a mezőny vitathatatlanul legnagyobb technikai guruja szerszámmal az olajos kezében melózik
160 km/órás sebességről olyan 100 méter alatt áll meg a kamion. A Good Year szállítja a speciális, szárazon és esőben egyaránt használt, enyhén bordázott gumikat, amelyek felhőszakadáskor Norbi szerint rendkívül csúsznak. Száraz körülmények között viszont a 25-30 perces futamoknál maximum 10 perccel bírnának ki többet. Egy nap 6, egy versenyhétvégén 12 szett gumit lehet elhasználni
Ismét Kamionfesztivál a Hungaroringen!
Izgalmas versenyekkel és fesztiválhangulattal várja a motorsportrajongók mellett a család összes tagját a Hungaroring 2016. augusztus 27-28-án. A Kamion Európa-bajnokság magyar futamán a címvédő Kiss Norbi és ellenfelei összesen négy versenyt futnak a hétvégén, szombaton és vasárnap is két-két alkalommal küzdenek majd a győzelemért.
Ezenfelül a Suzuki Kupa három versenye és a Blancpain GT Sorozat két sprint versenye is sok izgalmat ígér. Utóbbiban Ferrari-, Lamborghini-, Bentley-, Mercedes-, Porsche-modellek csatáznak egymással, nemcsak a látványuk, de hangjuk is megéri, hogy ellátogassunk a Hungaroringre.
A Kamionfesztivál szervezői gondolnak a családokra is, így számos ingyenes programmal várják a gyerekeket. A célegyenes tribünjei mögötti területre kitelepül a Csodák Palotája, a legkisebbeket babasarok várja, a nagyobbaknak lesznek kézműves foglalkozások, arcfestés, csillámtetoválás, interaktív homokozó, pedálos autós pálya, de lesz ugrálóvár és feltűnnek a Disney-mesékből ismert járgányok is. Vasárnap az Alma Együttes koncertje szórakoztatja a gyerekeket, szülőket.
További részletek: Kamionfesztival.hu
5300 kiló a versenykamion minimumsúlya pilótával, de üresen, folyadékok nélkül, üres tankkal. Ebből minimum 3150 kilónak kell lenni az első tengelyen, és minimum 2150-nek a hátsón
Fontos, de mégis engedékenynek tűnő szabály, hogy a versenyautónak a gyártó utcai kamionjának alapjaiból kell felépülnie. Például utcai alvázgerendát és hidakat használnak, viszont eléggé átalakítva. Hasonló a helyzet a futóműnél: laprugósnak és merevhidasnak kell lenni, viszont speciális laprugókat és hidakat használhatnak a csapatok
Egy érdekes szabálynak is meg kell felelniük a kamionoknak. Ha túlságosan füstölnek az időmérőn vagy a versenyen, kizárhatják a járműveket. Versenybírók figyelik, nincs egzakt mérőeszköz rá, mentségükre legyen mondva, már a szabadedzéseken is figyelik a kamionokat, és szólnak – akkor még büntetés nélkül -, ha valakinél túl sok füstöt látnak. Úgy tűnik, a pucér test reklámfelületként való hasznosítása megengedett
Belülről pont olyan, mint bármely más zárt versenyautó, csak tágasabb
A hajtáslánc és a gumik mellett általában az aerodinamika a legfontosabb a különböző versenyautóknál, kivéve a kamionokat, ahol tilos aero elemek használata. Amikor Norbi a Vezess szerkesztőségében járt, ehelyett a hűtést nevezte rendkívül fontos elemnek a kamionjában. Ez alatt a motor, a fékek és a töltőlevegő hűtését együttesen értette, ami különösen a mezőnyben, azaz több más kamion mögött küzdő versenyautóknál létfontosságú. „Amikor szorosan megy az ember valaki mögött, akkor a fülke rengeteg levegőt széttol, így a hátul menőnek nem nagyon kap levegőt az autója. Még egészen hűvös időben is túlmelegedéssel küzdhetünk” – magyarázta
A kétszeres Európa-bajnok saját és csapata elvárásait messze felülmúlva már a harmadik versenyhétvégén futamgyőzelmet tudott szerezni Nogaróban. Itt jegyezzük meg ismét, az elmúlt években az utolsók egyike volt a Tankpool24, most viszont már felkeltették a Forma-1-ből sokak számára ismert Toto Wolff figyelmét is, aki a Mercedes motorsportrészlegének vezetője. Norbiék nagyon reménykednek benne, hogy összejön a gyári támogatás
Nagyban segítené ennek elérését, ha összejönne Norbi szezon közben felállított – a korábbiaknál sokkal vérmesebb – célja: az összetett harmadik hely év végén. Ehhez a most következő Hungaroringen is dobogóra kell állnia, ha lehet, többször. Hogy a szurkolók tízezrei győzelmet várnak tőle a helyszínen? Erről is elmondta a magáét, meg a pénzes pletykákról, és arról is, mennyire rettegett az emberek véleményétől – ebben a friss interjúban