A Forma-1-ben az elmúlt években, és főleg az elmúlt néhány hétben egyre komolyabban kezelik a versenypálya elhagyását, a kanyarok kiszélesítését, a versenyigazgató, Charlie Whiting a futamok előtt külön direktívában határozza meg, hol nem fér bele a szélesen fordulás, mikor jár büntetés a kihágásért.

Sok F1-es szerplő szerint felesleges bonyolítás ezzel foglalkozni, ejteni kellene az egész kérdést, mindenki vezethessen, ahogy jónak látja.

„Ha a cél a versenyzők pályán tartása, akkor legyen ott fal vagy kavicságy, amíg viszont aszfalt van (a bukótérben), miért ne használhatnák a leggyorsabb ívet? Mit számít ez?” – mondta a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff.

„Ha engem kérdeznek, hadd használják csak a versenyzők a leggyorsabb ívet mindenhol. Ha balesetveszélyt jelent, ha túl közel van a korlát, esetleg valaki túl veszélyesen tér vissza a pályára, akkor lehet foglalkozni külön az egyedi esettel. De minden más esetben hadd vezessenek, ahogy tetszik! Ez látványos pillanatokat hozhat. Ha minden alkalommal nekiállunk elemezgetni, ha valaki két centivel kiszaladt, akkor annak sosem lesz vége” – tette hozzá.

auszt_csüt_07

A Red Bull főnöke, Christian Horner ezzel teljesen egybehangzóan beszélt a napokban:

„Szerintem nem lehet ezt kanyaronként szabályozgatni. Engem bosszant ez a dolog, legyen valami egyszerű megoldás! A pálya szélén végig ott van a záróvonal, egyszerű megoldás lehetne, hogy ha azon átmész mind a négy kerékkel, akkor jár a büntetés. Más sportokban így van ez, legyen szó labdáról vagy a sportoló lábáról, akármiről.”

„Ezt vonakodnak meglépni, rendben, de ha erre nem hajlandók, akkor viszont engedjék, hogy a versenyzők kihasználhassák a teret. Nem lehet egy szabályt hozni az 1-es kanyarra és egy másikat 17-esre, ez még nekünk, a paddockbelieknek zavaros, hát még a nézőknek. Szerintem ez így nem tiszta, hagynunk kellene. Vagy legyen valami egyértelmű szabály, vagy hagyjuk a versenyzőket vezetni, ahogy nekik tetszik!”