Nissan Juke, Peugeot 2008, Citroën C4 Cactus, Ford Ecosport, Lada XCode és még sorolhatnánk: a városi használatra optimális, négy méter körüli szabadidőjárművekből nem lehet elég nagy a kínálat, a piac szemlátomást bármennyit képes felvenni ezekből a praktikus, szerethető járművekből.
Erre a trendre épít a Volkswagen is, amikor két év múlva bevezeti a Polo szabadidő-kivitelét. A kocsi emelt hasmagassággal, robusztus lökhárítókkal érkezik, de legfontosabb jellemzője, hogy a jelenlegi helyett már a következő generációs Polo padlólemezére épül.
A szuperrugalmas MQB platformcsalád legkisebb tagja adja majd a konszern összes belépő modelljének (Seat Ibiza, Škoda Fabia, Audi A1) a bázisát, és bár konkrét információk nincsenek, a tengelytáv várhatóan brutálisan megnő majd, így a jelenlegi szűkös helykínálatot komfortos beltér váltja majd ezekben a kisautókban.
Motorikusan sok minden elképzelhető, beleértve a plug-in hibrid hajtásláncot, de nagyobb a piaci realitása az 1,0 literes, háromhengeres benzinmotor, illetve a másfél literes dízelek különböző teljesítményszintű változatainak. Az összkerékhajtás nem prioritás, de a drágább kiviteleken elérhető lesz.
Egy belső informátor szerint a Polo SUV formaterve izgalmas, formabontó lesz, szakítva a márkára jellemző konzervatív visszafogottsággal.