Miután a Maybach önálló márkaként történtő feltámasztására tett kísérlet befuccsolt, a Daimler most a Mercedes még igényesebb kiviteleként próbálkozik a márkával. Ez azonban nem igazán fantáziadús program, ezért a tervezők most elképzelhették, mi volna, ha nem kötné kezüket az anyavállalat.
A Vision Mercedes-Maybach 6-nál talán egyetlen modern autó sem építkezett merészebben az automobil aranykorának stíluselemeiből: a messze elnyúló far, az osztott hátsó szélvédő, a tetőlemezen és a csomagtér fedelén végig futó borda mind olyan részletek, amelyekhez hasonlót Európában a harmincas, az USA-ban a hetvenes évek óta nem láttunk – kétség sem férhet hozzá, hogy a kettő közül melyik állt modellt a Maybach számára.
A csodálatos, klasszikus vonalak alatt azonban ultramodern technika lapul: az 5,7 méteres autó hatalmas padlólemeze alatt elegendő akkumulátort lehetett elhelyezni ahhoz hogy a tisztán elektromos hajtású jármű egyetlen feltöltéssel több mint 500 kilométert tudjon megtenni.
Nem csak ezzel veri a Teslát a Maybach villanyautója (elméletben, legalábbis), hanem a 750 lóerős csúcsteljesítménnyel is.
Említettük már az extra hosszú fart: a Mercedes IAA Concept megalkotásánál tanultakat felhasználva látványos légterelő elemek nélkül is kiemelkedően áramvonalasnak ígérkezik a modell, bár konkrét adatot nem ad közre a cég. Maga az átlátszó burkolat mögé rejtett, 24 colos keréktárcsa is az aerodinamikai jellemzőket hivatott tökéletesíteni.
Az utasajtók a klasszikus szárnyas formátumot követik, az utastérben ellenben semmi múlton merengés nincs: egyetlen, lendületes körpanoráma a műszerfal, az ülések és a kezelőszervek, a padlót a jachtok gyártásánál előszeretettel alkalmazott szilfából rakták le.
Mivel az autó négy villanymotorja nem foglal helyet, a Maybachban elöl is elfér némi poggyász. Ehhez egedi tervezésű táskát kínál a cég, hogy tökéletesen ki lehessen használni a rendelkezésre áló helyet. Hátul pikniktartozékok és egyéb, előre meghatározott tárgyak elhelyezésére szolgáló tárolórendszert találunk.
A digitális műszerezettség hasznos, sőt, elkerülhetetlen, ám egy Maybachban megvan a helye az analóg műszereknek is. A tervezők nem elégedtek meg azzal, hogy ezt a kettőt ötvözték: egy harmadik tájékoztató felületet is bevezettek. A szélvédő teljes egészére információik vetíthetők ki, részben hagyományos, részben a valóságot feljavító (augmented reality) változatban. A szélvédőn megjelenő adatok kézmozdulatokkal kezelhetők.
A fényűző bőrülésekbe miniatűr érzékelőket építettek, amelyek mérik a vitálfunkciókat, a beeső nap mennyiségét, az utas ruházatának a színét és még jó néhány információt, így optimalizálva az ülésállítást, a klímaberendezés vezérlését.
Már többször is említettük a hajtásláncot, de a legfontosabb adatok még hiányoznak: a 80 kWh kapacitású akkumulátor gyorsan tölthető, 5 perc alatt 100 kilométerre elegendő töltést vesz fel. Az autó nem egészen 4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.