Mielőtt a BMW M GmbH egykori vezetője, Kay Segler átkerült volna a MINI-hez 2011 környékén – aki azóta már ismét a BMW-nél van –, előtte feldobott pár fotót a netre a BMW titkos boszorkánykonyhájáról, ahol olyan koncepciókat őriznek, amik az M GmbH durván három évtizedében születtek, de soha nem élték meg a sorozatgyártást.

bmw-5-series-touring-high-roof-102

BMW 5 Touring High-Roof – Ez a családi karaván kimondottan azért készült, hogy bemutassák az M GmbH sokoldalúságát. Akik látták, mind azt kérdezték, hogy mikortól lehet rendelni, annyira szalonképesre sikerült. Sajnos a válasz minden alkalommal az volt, hogy túlságosan költséges lenne a konstrukció gyártása.

BMW 8-series “Der Bolide”

BMW M8 (E31) – Az M8 prototípusa annyira vadra sikerült, hogy sosem láthatta meg a napfényt. A 750-esből származó, két sorhatosból összefűzött V12-es blokkot hat literre fúrták fel, és négyszelepes hengerfejekkel 550 lóerőt préseltek ki belőle. Ne feledjük, a mai turbós korszak elöljárója az F10-es M5 is “csak” 560 lóerőnél jár, hogy hatott volna 550 ló bő két évtizeddel ezelőtt?

BMW E30 M3 pickup

BMW E30 M3 pickup – Az E30 platós változatából állítólag készült néhány darab a görög piacra, de M3 E30 pickupból csupán ez az egy példány.

BMW M3 Compact

BMW M3 Compact – Összes két darab készült a képen látható M3 Compactból. Az egyiket 3,0 literes 286 lóerős motorral szerelték, a másikat a 321 lóerős 3,2 literessel. A BMW óvatos volt ezzel a tanulmánnyal, nem akarták elkapkodni a piacra dobást, végül úgy döntöttek, hogy nem kerül gyártásra. Helyette jött a BMW 1 M Coupe.

BMW M3 Touring

BMW E46 M3 Touring – Az, ami az Audinál megvan például az RS4 Avantban, az nagyon hiánycikk a BMW-nél. Nem kizárt, hogy érzi ezt a BMW is, mert időnként egy-egy ilyen modell eljut a prototípusig, mint a képen látható E46 M3 kombi. A gépháztető alatt természetesen ugyanaz az S54B32-es 3,2 literes, sorhatos dolgozik, mint a szériaváltozatokban, 343 lóerővel, amely durván 5 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órás sebességre az autót.

BMW M5 cabriolet

BMW M5 cabriolet – A bajor gyártó munkatársai tárt karokkal fogadták az ötletet, sokaknak tetszett, hogy a kizárólag kupé verzióban elérhető Nyolcas mellé érkezzen egy nagy és erős kabrió. Végül sajnos elkaszálták a projektet.

M’s BMW Z3 proposal

BMW Z3 M koncepció – Azt hiszem ehhez fogható BMW-t még soha nem készítettek a bajorok, de lehet nem is baj. A szuperkönnyű sportautó örökre a garázs fogságában maradt, túl sok technikai részlet nem derült ki róla.

BMW X5 Le Mans

BMW X5 Le Mans – Az X5 LM V12 tiltásig pörgetett őrület, egy olyan vérengző masztodon, amit látva ma ezerszer vetnének keresztet az emissziós normákat imádó brüsszeli aktatologatók. Az autó történet sokkal érdekesebb és hosszabb minthogy ide bepréseljük, ezért inkább itt olvasd el, megéri!

BMW X5 rear-wheel-drive project

BMW X5 M, ami csak hátul hajt – Kipróbálták, hogy milyen lenne ha az M5-ből származó, 400 lóerős V8-as egy SMG automataváltón keresztül csak a hátsó kerekeket hajtaná. Aztán hamar rájöttek, hogy ekkora testhez bizony összkerékhajtás kell.