Olasz forrásokra hivatkozva a svájci Speed Week arról ír, hogy a Ferrari új, 3 zseton felhasználásával fejlesztett motort szállít Belgiumba. Hozzáteszi azonban, hogy a bevetés még nem biztos, a megbízhatóságot illető kétségek miatt lehetséges, hogy csak a hazai versenyen, a jövő hétvégi monzai futamon versenyeztetik majd az egységet.
Míg az idény kezdetén a Ferrari a Mercedesszel folytatott bajnoki küzdelmet tűzte ki célul, a teljesítmény ettől jócskán elmaradt, az idény közepi lendületvesztés pedig odáig vezetett, hogy a nyári szünet előtt a Red Bull már a konstruktőri küzdelem 2. helyéről is letaszította az olasz csapatot.
A csapatfőnök, Maurizio Arrivabene az olasz La Repubblicának azt bizonygatta a napokban, hogy nincs nagy baj:
„Nem túlozzuk el a helyzetet. A Hungaroringen gyorsabbak voltunk a Red Bullnál, szóval még visszaelőzhetjük őket. Már Spában behozzuk a lemaradást, ott szeretnénk fordítani.”
Többen – köztük a Mercedes-főnök Toto Wolff – is úgy vélik, a Ferrari már rég lemondott 2016-ról, csakis a jövő évre koncentrálnak, de Arrivabene cáfolta ezt: „Nem így van. Amíg én vagyok a főnök, a Ferrari nem adja fel, soha nem fog semmit feladni. Már foglalkozunk a jövő évi autóval, felkészülünk az új szabályokra, de pillanatnyilag ez a szezon foglalkoztat elsősorban. Minden problémát kezelnünk kell, méghozzá a lehető leggyorsabban.”