Lewis Hamilton az idény eleji megbízhatósági problémák miatt két erőforrás-részegységgel is a megengedett ötös keret végéig jutott, így a további friss elemek beszerelése már hátrasorolással jár majd számára.

A leglogikusabb lépés az a Mercedes részéről, hogy a csapat egy hétvégén az érintett részegységeket kétszer is újra cseréli, ami ugyan a rajtrács legvégére száműzi a címvédőt, de az idény végéig biztosíthatja az ellátást.

A nagy kérdés jó ideje csak az, hogy a nyári szünetet követő első futamon, azaz a hétvégén következő Belga Nagydíjon, vagy inkább az előzésre még alkalmasabb monzai pályán, az Olasz Nagydíjon „nyeljék le” a hátrasorolást.

A hét elején úgy hírlett, hogy Monzát választják majd, szerdán azonban azt közölte a bajnokcsapat, hogy ezen a héten „valószínű a motorcsere, csütörtökön kiderül”.

A háromszoros bajnok címvédő a relatíve gyenge kezdés után öt fordulót követően még 43 pontos hátrányban állt az éllovas csapattársa, Nico Rosberg mögött, azonban a nyári versenyeken ledolgozta a lemaradást, a Német Nagydíj után már 19 pontos előnyben mehetett a szünetre.