A címvédő Lewis Hamilton ugyan 19 pontos előnybe került a bajnokságban a nyári szünet kezdetére, de az őszi szakasz első versenyén, a hétégi Belga Nagydíjon a mezőny végéből indul majd, hiszen a Mercedes a motorfejlesztései mielőbbi bevetése kedvéért már Spában új erőforrás-részegységeket szerelt az autójába, három elemből kapásból kettőt.

Az angol 30 helyes hátrasorolással kezd – a 35 helyes büntetéssel sújtott Fernando Alonso mondjuk mindenképpen mögötte lesz – de nincs elkeseredve, inkább pörgeti az izgalmas, küzdelmes futam ígérete.

„Érdekes vasárnap lesz, izgat a dolog” – mondta.

A kérdésre, hogy részt vesz-e egyáltalán az időmérőn, így felelt: „Ez a csapat döntése. Őszintén nem tudom, mi a program, egyszerűen csak arra koncentrálok, hogy a lehető legjobban felkészítsem az autót a futamra, az időmérőt illetően pedig rájuk hallgatok.”

belg_f1_05

A felvetésre, hogy esetleg pole-idővel szeretne-e üzenni csapattársának, Nico Rosbergnek, így válaszolt: „Nem különösebben érdekel ez, nem Nico miatt csinálok ezt vagy azt, ő foglalkozzon csak magáva én meg foglalkozom magammal.”

A Mercedes pilótái a pénteki második edzésen nem használták a leggyorsabb keveréket, a szuperlágyat, így Rosberg a 6., Hamilton pedig csak a 13. idővel zárt, míg a Red Bullok elvitték az első két helyet. Az eredmények alapján Hamilton nem tudja, mennyire lesz könnyű a versenyen való előrekapaszkodás.

„Hallottam, hogy gyorsak voltak a Red Bullok és a Force Indiák, és hogy a Ferrarik is arrafelé voltak. A top10-ig való eljutás valószínűleg nem lesz túl nehéz, az ottani előrelépkedés viszont már más tészta lesz…”