Lewis Hamilton a nyári szünet kezdetére 19 pontos előnyt gyűjtött csapattársával, Nico Rosberggel szemben a világbajnokságban, azonban várt még rá büntetés, hiszen az idény eleji műszaki hibák miatt az őszi szakaszban előbb-utóbb hátrasorolással járó erőforrás-részegységcseréket kellett végrehajtani nála.

Mivel a Mercedes a nyári szünet után rögtön fejlesztett motort szállított Belgiumba, a csapat úgy döntött, a címvédő Spában letudja a büntetést, pénteken és szombaton – a szabályokkal már-már visszaélve – tripla cserékkel 55 helyes hátrasorolással három friss elemet biztosítottak neki további futamokra.

Az angol a spái időmérőn csak a Q1-ben vett részt, ott a 107 százalékos limit megugrásához szükséges minimális mért kört futott szuperlágyakon, majd kiszállt. Csapattársa, Nico Rosberg a szokásosnál nehezebben ugyan, de hozta a pole-t.

belg_f1_52

Hamilton utólag burkoltan már-már összeesküvést sejtetve nyilatkozott a helyzetéről:

„Itt nem vagyunk simán a leggyorsabbak. A többieknek is nagyon jó a tempója, a meleg miatt ennél rosszabbkor nem is vállalhattuk volna a büntetést, de ez van. Egyértelműen fura időmérő volt ez számomra. Ma nagyon fontos volt, hogy holnapra a lehető legjobban formába hozzuk az autót, szóval nem is volt fontos, hogy jó tempót villantsunk, csak az autó behangolása volt a lényeg. Az (a pénteki edzések alapján) világos volt, hogy a közepes és a lágy a jó keverék (a versenyre), a szuperlágy pocsék, bírt vagy három kört.”

„Két-három kiállás lesz holnap, mindannyian szenvedünk majd a gumikopással, nem tudom, hogy képes leszek-e vigyázni a gumijaimra. Mindannyian küszködni fogunk. Holnap nem fogom lazán levadászni a többieket. Talán megelőzök három autót, aztán a hátsó gumiknak annyi. Kínos szitu, de igyekszünk kihozni a maximumot az autóból. Hogy mi lesz a terv? Nem tudom megmondani, mert nekem sem mondták el. Még a csapat sem tudja!”