Nem kapkodja el az N almárka bevezetését a Hyundai: az ötlet legalább két évvel ezelőtt merült fel, és az új család első tagja, az i30 sportkivitele csak valamikor jövőre kerül a kereskedésekbe.

Az autó a Hyundai-Kia konszern kétliteres, négyhengeres turbómotorját kapja meg, a jelenlegi maximális 204 helyett vélhetően jóval magasabb, akár 260 lóerős csúcsteljesítménnyel.

Az elsőkerék-hajtású, kézi váltós családi sportkocsi akár 6700/percig elpörgő motorjához hangosan krákogó kipufogót és teljesen kikapcsolható elektronikus menetstabilizáló berendezést ígér a gyári kémvideó; azt már korábbi információkból sejtjük, hogy az ESP kanyarban képes szelektíven összefékezni a hajtott kerekeket, azaz elektronikus sperrdifiként működni.

Az i30 N nem csak gyorsabb, de látványosabb is lesz, légterelők, nagy kerekek és dupla kipufogó gondoskodik majd a tulajdonos öröméről.