Az idény eleji műszaki hibák miatt Lewis Hamilton több erőforrás-részeleméből az egész évre engedélyezett ötös limitig jutott a nyári szünet kezdetére, így mivel a Mercedes fejlesztéseket is vitt Belgiumba, a címvédő összesen 60 helyes rajtbüntetést begyűjtve három teljes motornyi új elemet kapott az autójába.
Az angol pillanatnyilag előnyben van ezen a téren, ugyanis csapattársa, Nico Rosberg büntetés nélkül már csak két erőforrást használhat el a szezon végéig, ugyanakkor a német az aki „ingyen” hozzájuthat az esetleges következő fejlesztési lépcsőhöz, Hamiltonnál csak újabb büntetésekkel lenne ez lehetséges.
„Ha újabb fejlesztési lehetőséget találunk, az csak Nico számára lesz elérhető, szóval nem könnyű a helyzet, de ilyen a motorsport. Az egyik év az egyik pilótának kedvez, a következő a másiknak. Egyelőre azonban nem tudjuk, hogy lesz-e még érdemleges teljesítménynövekedést jelentő fejlesztés. Ha adódik, akkor valószínűleg bevetjük, ez van. Persze ez a jövő évben már Lewisnak is hasznára lesz. De egyelőre nem látunk ilyen fejlesztést, szóval teljesen elméleti kérdésről van szó” – magyarázta a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff.
Hamilton így beszélt a helyzetről: „A csapat folyamatosan fejleszti a motort, megvan az esélye, hogy az év későbbi szakaszában jön egy frissítés, amit én nem kaphatok meg. De ezt az áldozatot vállalnom kell, a mostani motorokkal kell befejeznem az évet, nincs több. De a mostani erőforrás egyértelműen jobb, mint a nyári szünet előtti, és bízom benne, hogy ezzel a hárommal végigküzdhetem a bajnokságot.”
Ahogy említettük, Hamiltonnak eggyel több motorja van a szezonzáróig, de Wolff sietett leszögezni, hogy ez nem jelenti azt, hogy az angol többet járathatja majd a csúcson az erőforrást, az élettartamot/távot hétvégénként szabják meg, és ebben a tekintetben ugyanaz vonatkozik mindkettejükre.
„Szerintem két erőforrással is végig lehet csinálni az idényt, nem hiszem, hogy Lewis előnyben lenne, inkább csak arról van szó, hogy egy kicsit nagyobb a játéktér, ha adódik valami meghibásodás” – tette hozzá a főnök.
Hamilton előnye annyiban áll majd, hogy a csúcsteljesítményes „kerettel” bátrabban él majd a futamok alatt, a nyári szünet alatt ugyanis spórolt ezen a téren, hogy legalább Belgiumig bírja az addigi motor.
„Egyértelműen jobban meghajthatom majd őket. A csapat megad egy keretet a versenyhétvégére, de még csak a közelébe sem értem a limitnek. Amíg az ötös motorkeretben voltam, végig spóroltam, a lehető legtovább akartam vinni őket. Most már viszont kihasználhatom a keretet a futamokon.”