Néhány napja rajzokkal harangozta be városi kisautóját a Kia, most egy maroknyi fotót hoztak nyilvánosságra, így a szeptember végi világpremierre nem sok minden maradt, de annyi baj legyen.
Külső megjelenésében nem, hoz forradalmian újat a Rio, inkább az előd megjelenését cizellálja. A tigrisorr-hűtőmaszk valamivel laposabb, szélesebb lett, a lámpatestek projektoros kialakításúak, U alakú nappali LED-fénycsíkkal. A ködfények az autó szélei felé költöztek, ami optikailag szélesebbé teszi a járművet – tegyük hozzá, nem csal a szemünk, hiszen az autó valóban szélesebb lett, 1720 helyett 1725 mm.
Az autó hossza 15, tengelytávja 10 mm-rel nőtt, előbbi 4065, utóbbi 2580 mm-en áll most. Ehhez 1455-ről 1450 mm-re csökkentett magasság társul – a szokásos recept dinamikusabb, elegánsabb autót varázsolt a Fiesta és a Polo vetélytársából. Az eddig sportosan döntött hátfal szinte függőlegesbe ment át, a hátsó túlnyúlás minimális, a lámpatesteket nyíl alakú LED-betétek díszítik.
Az utastér ergonomikusabb, tetszetősebb, modernebb lesz. Az új kialakítású műszerfal szélesebbnek láttatja a belteret, a középkonzol a vezető felé hajlik, az elsődleges kezelőfelület egy ‘lebegő’ érintőképernyő, aminek köszönhetően csökkent a nyomógombok száma a műszerfalon.
Kárpitozásból szürke és fekete, szövet és műbőr áll rendelkezésre, de lesz egy piros műbőr-csomag is azoknak, akik nem férnek a bőrökbe.
Az autó gyártása már 2016 végén elkezdődik, a forgalmazás átcsúszik a jövő évre.