A Bus Rapid Transport, vagyis a zárt pályás autóbuszrendszer elsősorban olyan nagyvárosokban van jelen, ahol anyagi, vagy más – például földrajzi adottságok – miatt nincs lehetőség metró, vagy villamosvonalak építésére. A forgalomtól elkülönített sávokban haladó autóbuszok napjainkban jóval magasabb komfortot kínálnak az átlag városi autóbuszoknál. Ez többek között annak is köszönhető, hogy több utast szállítanak.
Nem ritka látvány a BRT-vonalakon a duplacsuklós autóbusz, melynek fedélzetén akár egy villamosnyi utas is elfér. A török AIKA nemrég mutatta be duplacsuklós autóbusz modelljét, a Metrobus-t. A 25 méter hosszú, öttengelyes jármű kialakítása teljes mértékben megfelel a BRT-vonalakon közlekedő buszokénak: emelt sofőrállással és a villamosokhoz hasonló, teljesen zárt vezetőfülkével ( oldalról sem lóg be senki a vezető látóterébe) rendelkezik.
A kocsitest mindkét oldalán 4-4 darab, kétszárnyú, elektromos működtetésű, kifelé nyíló ajtó található. A járműben Daimler OM 470-es, Euro 6-os motor dolgozik, melyhez Allison gyártmányú T 525 típusú, retarderrel ellátott váltó csatlakozik. A busz fedélzetén 261 álló- és 29 ülőhely áll rendelkezésre, utóbbi elsőre kevésnek tűnhet, de leginkább az állóhelyekre koncentráltak a tervezők. A jármű érdekessége, hogy mind az öt tengely kormányzott, ami meglehetősen egyedi megoldásnak számít még a duplacsuklós buszok között is.
A Metrobusból egyelőre még csak a prototípus létezik, de a gyártó bízik abban, hogy hamarosan érkezik a modellre megrendelés Európából, vagy más kontinensről.