Lewis Hamilton Juan Manuel Fangio és Ayrton Senna rekordját beállítva ötödik pole-ját szerezte meg Monzában az Olasz Nagydíj időmérőjén. A Mercedes címvédője sorozatban harmadik időmérős elsőségét hozta az olasz pályán, vasárnap zsinórban harmadik győzelméért is indul.

Mögötte csapattársa, Nico Rosberg zárt, de nem volt igazi ellenfél, végig pár tizeddel gyengébb volt.

A Mercedes-pilóták lágy gumival futották legjobbjukat a Q2-ben, így a gumistratégia szempontjából előnyben lesznek a rajtnál.

A Ferrariknak esélye sem volt a Mercedesek ellen, így a „maximumot” hozták a 3-4. hellyel., a tifosók és a Scuderia VIP-i annak örülhettek, hogy a Red Bull otthon nem veszélyeztette őket.

Sőt. Daniel Ricciardót és Max Verstappent még a williamses Valtteri Bottas is megverte, a finn egyetlen ezreddel előzte meg a Red Bull ausztrálját.

A 8-9. hely a Force Indiáé lett, míg a meglepetést a Haas mexikói versenyzője, Esteban Gutierrez hozta, aki a 7. idővel jutott tovább a fináléba, ahol végül a 10. rajthelyet szerezte meg.

A McLaren az előzetes figyelmeztetéseiknek megfelelően a Q2-ben elvérzett.

Így zajlott a kvalifikáció

Napos, meleg időben (29 fokos levegő- és 41 fokos aszfalthőmérséklet) kezdődött a 2016-os Forma-1-es idény utolsó európai időmérője Monzában.

A Q1-ben elsőként a manoros Pascal Wehrlein és a renault-s Kevin Magnussen ment ki a pályára. A dán pióta a nagy spái bukás után indulási engedélyt kapott az orvosoktól.

Az első kieső már hét perc után megvolt: a manoros újonc, Esteban Ocon műszaki hibával állt félre a célegyenes végén. A pénteki hiba jött elő megint.

monza_f1_edz_37

Az élen ugyanakkor gyorsan kialakult az edzéseken is látott sorrend: a Mercik nagy előnnyel az első két helyen, mögöttük párosával a Ferrarik és a Red Bullok.

Az utolsó percekben a Toro Rossó-soknak, a McLaren-pilótáknak, a saubereseknek és a renault-soknak kellett megküzdeniük egymással a továbbjutásért. Button, Alonso, Carlos Sainz és a Manor ifjonca, Pascal Wehrlein továbbment, Danyiil Kvjat kiesett, és vele együtt a Sauberek és a Renault-k is.

A Q2-t Nico Rosberg kezdte, ment utána Hamilton is. Lágyakat tettek fel, a rajthoz próbáltak elvinni a keveréket. Brutális időket mentek, főleg Hamilton, aki a lassabb gumin, apró hibával is 1:21,4-et autózott, igaz, kicsit elfékezte az abroncsát.

A Red Bull-osok szintén a lágyon próbálkoztak, a Ferrarinál Vettelt a biztonság kedvéért szuperlágyon küldték ki, Räikkönent a lágyon. A sárga gumi nekik nem volt elég gyors, meg kellett próbálni a szuperlágyakat.

monza_f1_edz_33

Az utolsó körökön komoly adok-kapok zajlott, a Red Bull-os Daniel Ricciardónak az utolsó pillanatban kellett továbbjutó időt futnia, bejutott, de az igaz meglepetést a haasos Esteban Gutierrez okozta, aki a 7. helyen ment tovább a Q3-ba.

Búcsúzott Felipe Massa, Romain Grosjean, akire sebességváltó-csere miatt öthelyes büntetés vár vasárnap, a két McLaren, Wehrlein és Sainz.

A Q3-ban is Rosberg kezdte a futást, de a tifosók reménysége, Vettel sem várt sokáig az első körrel. A Mercedes németje 1:21,6-tal nyitott, de Hamilton 1:21,3-ml válaszolt. A Ferrarik besoroltak a 3-4. helyre Räikkönen-Vettel sorrendben.

Bottas a Red Bullokat megelőzve lépett az 5. helyre.

monza_f1_edz_38

A fináléban is Rosbergé volt az első kör, ő nem tudott eleget javítani, ezért Hamilton már csak az elegánsabb győzelemért ment, 1:21,1-gyel szerezte meg a pole-t. Ötödik monzi, idei 7., pályafutása 56. időmérős elsőségét érte el.

Vettel megelőzte Räikkönent, mögöttük Bottas, Ricciardo, Verstappen, Perez, Hülkenberg és Gutierrez sorakozott.

monz_kval