Az Audi nem híve a radikális formai megújulásnak, az A5 Sportback esetében ugyanazt az evolúciós irányt választotta, mint anno az A4-nél. Még feszesebb vonalak, szélesebb és laposabb hűtőmaszk, erőteljesebb övvonal ragozza tovább az elődnél elindított nyelvezetet.

Az utastér tágasabb lett (2824 mm tengelytáv), térdben és vállban egyaránt több a hely. Az anyagminőség és az összeszerelés a szokásos, a belső hangulatvilágítás 30 árnyalatban játszhat. A csomagtartó 480 literes, fedelét minden esetben motor mozgatja.

Static photo, Color: Ara Blue

A kezelőfelület vadonatúj, opciós a digitális műszerfal, programozható 12,3 colos monitorral és head-up kijelzővel. Az okostelefonos integráció ma már nem nagy szám, a térhatású Bang & Olufsen hifi és a hátsó utasok szórakoztatására szolgáló táblaszámítógép még mindig elgondolkodtatja az embert.

Vezetőtámogató rendszerek terén nincs hiányérzet – még szép, hiszen az Audi lassan bevezeti autonóm járműveit. Rövid távon magától kormányoz, műholdas infók alapján ad takarékoskodási tanácsot, sávban tartja a kocsit.

Audi S5 Sportback

Elöl-hátul ötlengőkaros felfüggesztést kapott az autó, az adaptív lengéscsillapítás opciós, az elektromechanikus szervokormány új. Felárért változó áttételű kormánygép is jár.

 

A motorválaszték több mint kimerítő: alapkivitelben 190-286 lóerő közötti dízel- és benzinmotorok között szemezgethetünk, ezek átlagos üzemanyag-fogyasztása akár 22 százalékkal csökkent.

Két kiemelt jelentőségű erőforrás van a családban: az egyik az S5 hathengeres turbómotorja, 354 lóerővel, 4,7 másodperces gyorsulással, a másik a földgázüzemű A5 g-tron, a gyártó harmadik CNG modellje (A3 és A4 g-tron után). A 2.0 TFSI motor 170 lóerőt teljesít.

Audi S5 Sportback