Nem titok, hogy a BMW és a Toyota közösen fejlesztik következő sportkocsijukat, amely a japán vállalatnál várhatóan a Supra, a németeknél Z5 néven kerül piacra. Korábban már láttuk a nyitott változatot, amely a vonalaiból ítélve a BMW kivitel lehetett. Most viszont megjelent a Suprának gondolt zárt változat.
Elképzelhető, hogy pont ez fogja megkülönböztetni egymástól leginkább a két kocsit, hogy a bajoroké a roadster, a zárt pedig a japánoké. Hiszen bár a Z4-ből is készült kis sorozatban kupé és a Suprából is volt targa, de alapvetően az említett változatok voltak a jellemzőek.
Míg a korábbi kémfotókon látott roadsteren a BMW-kre ma jellemző hangsúlyos egyenes vonalak köszöntek vissza, pl. a hosszú motorháztető, addig a mostani képeken a korábbi Toyota FT-1 tanulmányra jellemző ívelt vonalak láthatóak.
Az utasteret mutató fotókon is látszik az együttműködés, hiszen a klímapanel, a műszerfal és a kormány is ismerős a BMW jelenlegi modelljeiből. Míg a BMW 2,0 és 3,0 literes soros turbómotorjait használja, addig a Toyotában V6-os hibrid lehet. A turbós benzines az első és hátsó tengelynél is kap egy villanymotort segítőként, az energiát lítium-ion akkumulátor adja. A BMW természetesen hátsókerék-hajtást alkalmaz majd.
Úgy hírlik, a BMW-Toyota közös sportkocsi várhatóan 2017-ben mutatkozhat be, a Z5 szeptemberben a Frankfurti Autószalonon, a Supra pedig novemberben a Tokió Autószalonon.