Míg 2010 és 2013 között a Red Bull zsinórban hozta a világbajnoki címeket, a 2014-ben indult új turbókorszakban az alkalmi villanások ellenére jelentsen visszaesett a csapat. A motorpartner Renault fejlesztéseinek köszönhetően a jó kasztni mellé immár egyre több erő is járul, így idén egyre versenyképesebb a csapat, a konstruktőri 2. hely megszerzése reális cél.

Ha ez meglesz, jövőre, a nagy aerodinamikai szabályváltozási csomagnak (is) köszönhetően a Red Bull már újra a bajnoki címért küzdhet, mondja az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmut Marko.

„Úgy gondoljuk, jövőre már készen állunk arra, hogy az élen küzdjünk. Mindig is jól teljesítettünk a nem kizárólag a motort érintő szabályváltozások idején. És a motorunk is a jó irányba fejlődik, 2017-re 15 lóerőnyire megközelíthetjük a Mercedest, ennyit pedig már kompenzálni tudunk a kasztnival. Szóval a jövő évi cél a Mercedesszel való küzdelem” – magyarázta az osztrák szakember a Forma-1 hivatalos oldalának.

2017 a kisebbik Red Bull-csapatnak, a Toro Rossónak is előrelépést hozhat, hiszen búcsúznak az idén használt 2015-ös Ferrari-erőforrástól, az autójukba ugyanaz a Renault-egység kerül majd, ami a nagycsapatnál – TAG Heuer néven – dolgozik, ez pedig a szorosabb technikai együttműködést is lehetővé teszi.

„Igyekszünk majd a lehető legtöbb közös munkát végezni. Először is költségcsökkentési okokból, másrészt a teljesítmény javítása érdekében is. Ami csak belefér a szabályokba. Mondjuk talán nem tudjuk teljesen kihasználni a kereteket, hiszen a Toro Rossónál nem dolgoznak olyan gyorsan, mint a Red Bullnál, de úgy vélem, két éven belül ez is megvalósul.”