A Manor-csapat 2016-nak a Mercedes-motorokkal érkezett Pascal Wehrleinnal és az indonéziai állami milliókkal megtámogatott Rio Haryantóval vágott neki.
Az utóbbi ifjonc pénze viszont csak a Magyar Nagydíjig tartott, és bár a rá következő héten rendezett Német Nagydíjra még megtartották, a nyári szünetben tartalékossá fokozták le, a Belga Nagydíj óta a Mercedes másik neveltje, Esteban Ocon ült a helyére.
Haryanto ugyan sajnálja, hogy csak fél szezon jutott neki, de menedzsere úgy látja, komoly esélye van a pilótának a 2017-es Forma-1-es visszatérésre.
„Indonézia ledöbbent, mindenki azt kérdezgette, miért nem versenyez a mi fiunk? Egyesek rögtön érdeklődtek, hogyan segíthetnének. Felrázta őket a dolog. A pénz meg is volt, de Oconnak addigra kész volt a szerződése. Egy héttel maradtunk le” – magyarázta az Autosportnak Haryanto menedzsere, Piers Hunnisett.
„A kormány megígérte a támogatást, de azzal volt egy kis fennakadás. De voltak még hagyományos szponzorok is, nem is csak Indonéziából, hanem Ázsiából mindenfelől – Japánból, Thaiföldről is -, szóval összejött a pénz, csak későn.”
„Dolgozunk a jövő éven, nagyon bizakodók vagyunk, hogy a történtek ébresztőként hatottak. Most reálisabbak a kilátások. Tudtuk, hogy eltart majd egy darabig ez a folyamat, az ázsiai piacot is meg kell ismertetni a Forma-1-gyel, ehhez pedig egy kicsit több idő kell. Már tárgyalunk a jövő évről, de egyelőre még nincs konkrétum. Szingapúrban ott leszek, hogy összeüljünk az ázsiai szponzorokkal, potenciális támogatókkal, majd meglátjuk, hogyan alakul.”