A Red Bull Racing nagyot lépett előre a versenyképesség terén 2015-ről 2016-ra, azonban az igazi nagy lehetőséget a jövő évi – alapvetően aerodinamikai – szabályváltozási csomag jelenti számukra.

Mivel a Renault- (TAG Heuer) erőforrás fejlődésének köszönhetően az energiaital-gyártó nagyobbik alakulata a nyáron beérte, majd megelőzte a Ferrarit a konstruktőri versenyben, a tervezettnél tovább foglalkoztak az idei autóval, de a hétvégén a Szingapúri Nagydíjjal kezdődő utolsó, tengerentúli harmadra már tényleg vége, elsősorban 2017-re koncentrálnak.

„Jön pár apróság a Szingapúri Nagydíjra, de a teljes gyár 2017-re fókuszál. Lesznek még kisebb dolgok az idei autóhoz, de már semmi komoly” – mondta az Autosportnak a Red Bull főnöke, Christian Horner.

A Red Bull kezére játszik ebben a versenynaptár, ugyanis a soron következő pályák szinte mind kedveznek az autójuknak, így ha a Renault még beveti az utolsó fejlesztését a motorhoz, a Milton Keynes-ieknek jó esélyük lesz a Ferrari maguk mögött tartására, a konstruktőri 2. hely megszerzésére.