A kétliteres, négyhengeres Ingenium benzinmotoron alapuló, konnektoros hibrid hajtásláncot fejleszt a Jaguar Land Rover, írja a brit Autocar. Az indiai kézben lévő konszern a lehető legkevesebb változtatásra törekszik: az akkumulátorcsomag az ilyenkor szokásos helyen, a csomagtér padlója alatt kap majd helyet, a villanymotor házon belüli fejlesztés, a sebességváltó pedig ugyanaz a nyolcfokozatú automata lesz, amit jelenleg is alkalmaz a cég.
Elsőként a Range Rover Sport (nyitóképünkön) kaphatná meg a hajtásláncot, amely aztán bizonyos Jaguar modellekben is megjelenhet.
Ezzel azonban még nincs vége a fejlesztéseknek, mert a jelentés szerint egy másik, sokkal inkább takarékos, mint nagy teljesítményű hibrid hajtásláncon is dolgozik a cég. Ez egy háromhengeres, villanyturbós dízelmotort támogatna elektromos erőforrással, és ebben a modellben már megjelenne a jövő hálózatának tekintett 48 voltos elektromos rendszer. Ezt a hajtást a konszern kisebb terepjárói: az Evoque és a Discovery Sport (fent) kaphatná meg, de legkorábban kettő, inkább kettő és fél év múlva juthatnak el a sorozatgyártásig.