Egy autógyártó, egy kommunikációs vállalat és egy élelmiszer-ipari szereplő együttműködéséből jött létre az a Driving Barista program, amely ma indult útjára Japánban. A projekt célja, hogy a halálos kimenetelű közlekedési balesetekben 13 éve listavezető Aichi prefektúrában visszaszorítsák a végzetes balesetek számát – hogy értsük a probléma súlyát, 2015-ben közel 45 ezren haltak itt meg a közutakon, és több mint 50 ezer autóst tartóztattak le amiatt, hogy menet közben használta mobiltelefonját.
Ezért még a nyár derekán egy tíz résztvevős projekt indult útnak, és ennek a keretében lép most színre a Toyota alkalmazása, összhangban a holnap induló, 10 napos kormányzati közlekedés biztonsági kampánnyal.
A Driving Barista alkalmazás kizárólag az érintett területen, Aichi prefektúrában üzemel. A telefon giroszkópja és GPS-e segítségével észleli a szoftver, hogy mennyit halad az autó, és ezen belül mekkora távolságot tett meg úgy, hogy a telefon képernyővel lefelé helyezkedik el. Ha összejön 100 kilométer, a sofőr kap egy bónt, amit az egyik részt vevő cég étteremláncában beválthat egy csésze kávéra.
A felmérések szerint a japán autósok 60 százaléka rendszeresen telefonozik vezetés közben, minden második fél kézzel vezet, miközben nyomkodja a telót, így ez az egyszerű ötlet eredményesnek bizonyulhat. Egyelőre október 6-ig fut a projekt, a kuponokat október végéig válthatják be az érintett autósok.